برگزاری کارگاه‌های «جام باشگاه‌های کتابخوانی»

نخستین دوره کارگاه‌های آموزشی پنجمین «جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان» به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به نقل از دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، کارگاه‌های آموزشی پنجمین دوره «جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان» از امروز (چهارشنبه، ۱۹ آذرماه ۱۳۹۹) تا شنبه (۲۲ آذرماه) درباره‌ موضوع‌های مختلف حوزه فعالیت‌ باشگاه‌های کتابخوانی برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام، در نخستین کارگاه درباره تسهیل‌گری و روش‌های مشارکت راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان  سخن گفته می‌شود. این کارگاه امروز (چهارشنبه، ۱۹ آذرماه) از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار خواهد شد. همچنین روز جمعه (۲۱ آذرماه) از ساعت ۱۸ تا ۲۰ درباره آشنایی با انواع کتاب کودک و نوجوان سخن گفته می‌شود و گفت‌وگوهایی با موضوع ادبیات کودک و نوجوان در این کارگاه درخواهد گرفت.

همچنین در روز شنبه (۲۲ آذرماه) مستندسازی و روش‌های گزارش‌نویسی موضوع کارگاه آموزشی است و مدرسان به پرسش‌های مربیان و تسهیل‌گران درباره جام باشگاه‌های کتابخوانی پاسخ خواهند داد. زمان برگزاری این رویداد نیز ۱۸ تا ۲۰ است. در نشستی دیگر، روز پنج‌شنبه (۲۱ آذرماه) از ۱۸ تا ۲۰ درباره شیوه‌های ترویج کتابخوانی و فعالیت با کتاب سخن می‌گویند.

نشست‌های آموزشی یادشده در این آدرس https://b2n.ir/bookpromotion برگزار خواهد شد. در این دوره از نشست‌ها بالغ بر ۱۳۰۰ تسهیل‌گر جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی شرکت می‌کنند.

بر اساس این خبر، جام باشگاه‌های کتابخوانی با هدف  کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان و همچنین تقویت فرهنگ گفت‌وگو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان تشکیل شده است. از دیگر  اهداف این رقابت می‌توان به این موارد اشاره کرد: آشنایی بچه‌ها با محیط‌های مرتبط با کتاب همچون کتابفروشی، کتابخانه و تبدیل فضاهای عمومی موجود به فضاهایی مناسب برای مطالعه فردی و گروهی، همچنین گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام یک کار گروهی و نیز  پیشرفت تحصیلی از راه برنامه‌ای سرگرم‌کننده میان کودکان و نوجوانان، کمک به تأسیس و تقویت کتابخانه‌های کوچک کلاسی، مهدکودکی، کانونی، آپارتمانی، محله‌ای، مسجدی و…،  ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، کمک به گسترش تبلیغ و معرفی کتاب و… .

مرتبط:

معرفی کتاب انجمن شاعران مرده

معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا

معرفی کتاب مردی به نام اوه