کودکان در برابر شبکه‌های اجتماعی آسیب‌پذیر شده‌اند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اشاره به آسیب‌پذیر شدن کودکان در برابر هجمه‌های شبکه‌های اجتماعی گفت: در برابر چالش‌های موجود تربیتی و حاکمیت این شبکه‌ها در زندگی نوین باید هوشیار بود.

زعفر احدزاده روز پنجشنبه  بمناسبت هفته ملی کودک و روز جهانی کودک اظهارداشت: سیستم آموزش و پرورش که خانواده مهم‌ترین رکن این فرآیند است باید در نظر داشته باشند که اگر با کودکان صحبت نکنند، شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان با آنها صحبت خواهند کرد.

او افزود: اگر برای صیانت کودکان از آسیب‌های اجتماعی زمان‌بندی و وساطت و مداخله فعال و رژیم مصرف نداشته باشیم، با چالش‌های مهم تربیتی مواجه خواهند شد.

وی با بیان این‌که جامعه فرهنگی فردا محصول تلاش‌های امروز است، گفت: با لحاظ شرایط موجود و دانش‌افزایی و بروزرسانی اطلاعات باید نسبت به واکسینه‌سازی تربیتی و مهارتی و آموزش‌های شهروندی بیش از پیش اهمیت داد.

وی در زمینه برنامه‌های هقته ملی کودک و روز جهانی کودک نیز اظهارداشت: امسال با توجه به تقارن این هفته با ماه صفر و اربعین حسینی و نیز شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ها بیشتر در بستر مجازی برگزار می‌شود.

او افزود: برنامه‌های مختلفی در قالب هنرمندانه و در بستر مجازی اجرا شده که تشکیل جلسه کارگروه پایش و ارزیابی کنوانسیون حقوق کودک، رونمایی از کتاب “بهاری‌تر از بهار” که حاوی آثار ادبی (شعر و داستان) کودکان استان است و همچنین رونمایی از عروسک قزلباش، به عنوان نمادی از تاریخ فرهنگی استان به همراه برنامه مشترک با ادارات بهزیستی و شورای اسلامی و شهرداری اردبیل با عنوان “کودک و اربعین” در فرهنگسرای بانوان بخشی از آنهاست.

وی گفت: همچنین برگزاری نمایشگاه “عکس بچه‌های اربعین” با همکاری شورای اسلامی و شهرداری اردبیل در پیاده‌راه اسفریس بخش دیگری از این برنامه‌ها می‌باشد.

منبع:ایرنا

مرتبط:

چرا خبرهای دروغ فضای مجازی را باور می‌کنیم؟

نگرانی‌های والدین در سال تحصیلی مجازی چیست؟

کودکان را در فضای مجازی کنترل کنیم؟