کودکان را در فضای مجازی کنترل کنیم؟

کودکان را در فضای مجازی کنترل کنیم؟

 

کودکان را در فضای مجازی
ما نمی توانیم بگوییم که فضای مجازی یا شبکه های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان به طور کامل آسیب زاست، زیرا این فضا نقاط قوت و مزایایی را هم دارد، اما والدین باید استفاده از فضای مجازی فرزندان خود را مدیریت کنند.

علیرضا جمیاری  در رابطه با حضور کودکان در فضای مجازی، اظهار کرد: حرکت گام به گام و نظارت بر فعالیت های کودکان در فضای مجازی می تواند وظیفه ای چالش برانگیز محسوب شود.
وی ادامه داد: این مسأله زمانی که کودکان و نوجوانان دارای رایانه شخصی، تلفن همراه هوشمند، تبلت و یا کنسول های بازی های ویدئویی هستند، شرایط جدی تری به خود می گیرد، با این وجود استفاده از اینترنت در کنار کودکان می تواند به تجربه ای لذت بخش برای شما و آن ها تبدیل شود.
جمیاری با اشاره به این که وب سایت های دوست داشتنی بسیاری در اینترنت وجود دارند که ارائه خدمات به افراد نوپایی که برای نخستین بار جستجو و کاوش در دنیای پهناور اینترنت را آغاز کرده اند را در دستور کار خود قرار داده اند، عنوان کرد: استفاده از این خدمات می تواند فرصت های آموزشی مفیدی را برای کودکان فراهم کند.
این روانشناس افزود: در نظر گرفتن ایمنی کودکان در فضای مجازی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و از این طریق والدین می توانند در بهترین موقعیت ممکن هدایت دقیق و مسئولانه فرزندان خود در فضای مجازی را برعُهده بگیرند.
وی افزود: آگاهی و شناخت از خطرات موجود در این زمینه و برنامه ریزی مناسب پیش از فراهم کردن دسترسی به اینترنت برای کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است آن هم در دنیای امروز که شاهد آهنگ سریع پیشرفت فناوری هستیم.
جمیاری با بیان این که در فضای مجازی، امکان برقراری تماس های نامناسب کودکان با افرادی که ممکن است قصد سوء استفاده، بهره برداری و یا تجاوز به حریم خصوصی آن ها را داشته باشند، وجود دارد، تصریح کرد: ار این فضا امکان بروز رفتارهای نامناسب کودکان به واسطه تأثیرپذیری از …

 

منبع: ایسنا

مرتبط:

فضای مجازی میزبان کودکان و نوجوانان کرمانشاهی است

فرصت و تهدید فضای مجازی برای دانش‌آموزان

آثار زیانبار بازیگر شدن کودکان در فضای مجازی