لزوم توجه به فشار روانی کرونا

لزوم توجه به فشار روانی کرونا

 

لزوم توجه

لزوم توجه مدیر بخش سلامت روان سازمان جهانی بهداشت ، آماده بودن دولت ها در مهار تاثیرات منفی روانی پاندمی کرونا بر جوامع به ویژه کودکان و نوجوانان تصریح کرد.

کارشناسان بهداشت سازمان ملل متحد نگران تأثیر منفی پاندمی کرونا بر سلامت روان مردم هستند. آن ها می گویند انزوا، ترس، احساس ناامنی و نگرانی از پیامد های اقتصادی این پاندمی، استرس زا و برای سلامت روان خطرناک است.
تاثیرات منفی روانی پاندمی کرونا
دوورا کستل، مدیر بخش سلامت روانی سازمان جهانی بهداشت می گوید احتمال بیماری روحی افراد در این شرایط بیشتر می شود و دولت ها باید با تمرکز بیشتر روی موضوع، حفظ سلامت روانی جامعه را در شمار برنامه های خود برای کنترل بحران قرار دهند.
به باور او دولت ها باید سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه انجام دهند و از شهروندان خود با اجرای برنامه های اضطراری مانند روان درمانی از طریق تماس های تلفنی تصویری پیشتیبانی کنند.
بیشترین گروه سنی آسیب پذیر؛ کودکان و نوجوان
کارشناسان سازمان ملل تأکید دارند که در شرایط کنونی کودکان و نوجوانان در شمار آسیب پذیرترین گروه های جامعه قرار دارند. آن ها از دوستان شان جدا شدند، مدرسه نمی رود و با نهاد هایی مسئول آموزش و مراقبت های بهداشتی آن ها ارتباط ندارند. کادر درمان هم که در هفته های اخیر شاهد مرگ های بسیاری بوده اند تحت فشار روانی زیادی هستند.
دوورا کستل، مدیر بخش سلامت روان در سازمان جهانی بهداشت می گوید عدم اطمینان نسبت به آینده و روشن نبودن زمان پایان پاندمی برای بسیاری وحشتناک و موجب نومیدی است.
او در گفتگو با دویچه وله تأکید می کند: «بخشی از میلیارد ها پولی که دولت ها برای مهار پاندمی در نظر گرفتند باید صرف توسعه خدمات بهداشت روان جامعه استفاده شوند.

 

منبع: http://tnews.ir/news

مرتبط:

والدین چگونه می‌توانند خطر ویروس کرونا را برای دانش‌آموزان کاهش دهند؟

توصیه‌هایی برای حمل‌ونقل ایمن کودکان در روزهای کرونایی

ویژگی والدینی که از نظر روانی قوی هستند