اگر جشنواره نبود سینمای کودک و نوجوان نداشتیم

اگر جشنواره نبود سینمای کودک و نوجوان نداشتیم

 

اگر جشنواره نبود

کارگردان، تهیه کننده، مدرس و مؤلف فیلم انیمیشن گفت: اگر جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان نبود سینمای کودک به جایگاه فعلی نمی رسید.

– اخبار استانها –
به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، مهین جواهریان اظهار داشت: فیلم سازان می توانند تاثیرات زیادی بر نسل کودک و نوجوان ما بگذارند. کودکان و نوجوانان ما گران ترین بخش جامعه هستند و اگر بتوانیم برای رشد و پرورش فکر و ذهنشان خوراک خوبی تهیه کنیم، آینده موفقی خواهیم داشت.
وی افزود: کودک و نوجوان سخت ترین قشر بین مخاطبان هستند و ما با ارائه خوراک خوب فکری خدمت خوبی به آن ها کرده ایم. فکر می کنم دولت باید بودجه مخصوصی به این کار اختصاص دهد و همه دست اندرکاران تربیتی باید به این نکته توجه داشته باشند و برای این بخش فعالیت کنند.
کارگردان، تهیه کننده، مدرس و مؤلف فیلم انیمیشن بیان کرد: ذهن کودک مانند یک لوح، دست نخورده و پاک است، همه چیز روی مغز او تاثیر می گذارد و اگر بتوانیم با فیلم سازی به صورت انیمیشن یا زنده مسائل اجتماعی را به آن ها آموزش دهیم خیلی از مشکلات جامعه کم می شود. مواردی مثل کمک به یکدیگر، ملی گرایی، افتخار به ایرانی بودن، افتخار به هویت ملی و مسئولیت پذیری فقط در کودکی شکل می گیرد و قدرت جذب آن در این سنین بالا است.
این هنرمند دوستدار کودک و نوجوان با اشاره به تهاجم فرهنگی که در کمین کودکان ایرانی است، گفت: سینمای کودک در تربیت بچه ها مسئول است. یکی از مواردی که گریبان جامعه امروزی ما را گرفته، تهاجم فرهنگی است. ارتباطات در این دوره از جهان بسیار زیاد است و بار اطلاعات روی تمام کودکان جهان زیاد است که سبب می شود کودکان زیر بار اطلاعات خود را گم کنند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

مرتبط:

روایتی از «خورشید» مجیدی نوشت

انتشار نمایشنامه ‌ای برای کودکان

موزه جشنواره فیلم کودک و نوجوان ایران تأسیس می شود