روز جهانی کودک در آستارا گرامی داشته شد

 ۱۷ مهر روز جهانی کودک با مشارکت جمعی از کودکان، والدین و مسئولان و با برپایی نمایشگاه و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در آستارا گرامی داشته شد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا روز چهارشنبه در این کانون گفت: بمناسبت ۱۷ مهر روز جهانی کودک، نمایشگاهی از محصولات هنری ۱۰۰ کودک و نوجوان شامل نقاشی، سفالگری، خوشنویسی و روزنامه دیواری تا ۲۰ مهر ماه در کانون دایر شده است.

نورجهان پوراحمدی افزود: امروز در آستانه اربعین حسینی غرفه معرفی کتب عاشورایی توسط کودکان و نوجوانان کانون دایر و پنج جلد کتاب برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه معرفی شد.

وی ادامه داد: تجلیل از چند خانواده ایثارگر، شعرخوانی، اجرای سرود و قرائت قطعنامه روز جهانی کودک از برنامه های آئین افتتاحیه نمایشگاه بود.

وی بیان کرد: هدف از هفته ملی کودک تاکید بر آموزش مسائل فرهنگی از سنین کودکی است و زمینه ساز ارتقا فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا ادامه داد: این برنامه ها با هدف افزایش نشاط با حفظ حرمت های دینی، توجه به دوران کودکی و نقش آن در شکل گیری شخصیت انسان برگزار می شود.

پوراحمدی افزود: هفته کودک فرصت مناسبی برای توجه والدین و مسئولان به حقوق اولیه کودکان است تا جهانی عاری از خشونت و اعتیاد، همراه با صلح و دوستی را برای آنها رقم بزنند.

۱۴ تا ۲۰ مهرماه هفته ملی کودک است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر در دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن عضو هستند.

منبع:ایرنا

مرتبط:

رژه خودرو‌های سیار همدان در نخستین روز هفته ملی کودک

هفته ملی کودک فرصتی برای یادآوری جایگاه حقوق کودکان و نوجوانان

هفته ملی کودک همراه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان