نبود برنامه های مناسب درتلویزیون،کودکان و نوجوانان رابه سمت گوشی وتبلت سوق داده است

نبود برنامه های مناسب در تلویزیون، کودکان و نوجوانان را به سمت گوشی و تبلت سوق داده است!

 

نبود برنامه های مناسب  امیرمحمود حریرچی معتقد است برنامه های مناسبی در تلویزیون برای کودکان و نوجوان وجود ندارد و همین موضوع باعث شده تا بیشتر کودکان مدام سرگرم تبلت و گوشی های همراه شوند که این مسئله برایشان خیلی خطرناک است.

امیرمحمود حریرچی، جامعه شناس در خصوص مفید بودن تولیدات تلویزیون و سینما برای کودکان و نوجوانان آگفت: صدا و سیمای ما اهداف مشخصی را برای آموزش و پرورش ندارد، در واقع در کنار والدین و مربیان مهد کودک ها این معلمان هستند که در جهت آموزش نقشی را ایفا می کنند.
حریرچی خاطرنشان کرد: به نظر من مشکل اصلی صدا وسیما این است که مخاطب سریال های خود را نمی شناسد، اگر تبلیغات و برنامه هایش را ببینید متوجه می شوید که امروزه بیشتر مخاطبان سریال و برنامه های تلویزیون کودکان و نوجوانان هستند اما با کمی تامل متوجه می شویم برنامه ها موضوع مشخصی ندارند و معلوم نیست چه نوع مهارت اجتماعی را می خواهد به بچه ها و جوانان ما منتقل کند.
او افزود: چگونه نه گفتن یکی از موارد لازمی است که باید در صف اول یادگیری قرار بگیرد کودکان باید به مسائلی که برایشان مفید نیست نه بگویند و این یک مسئله مهم اجتماعی محسوب می شود که در کنار خانواده و مدرسه، صدا و سیما می تواند نقش موثری داشته باشد و بخش سیما در این موضوع می تواند کارآمدتر باشد. ما باید در این راستا از کارشناسان آموزش و پرورش استفاده کنیم، باید از کسانی که در حوزه آموزشی و پرورشی کودکان مهارت های لازم دارند مشورت بگیریم تا بدانیم می توانیم چه چیزهایی را به فرزندانمان آموزش دهیم و چه خط قرمزهایی را برایشان مشخص کنیم. امروزه کودکان به خصوص دانش آموزان از زندگی خیلی لذت نمی برند شاید یک بخش آن برمی گردد به نداشتن برنامه های تلویزیونی نامناسب و متاسفانه همین موضوع باعث شده تا بیشتر فرزندان مدام سرگرم تبلت و گوشی های همراه شوند و این مسئله برایشان خیلی خطرناک است.

 

منبع:  برنا نیوز

مرتبط:

محدوده‌های سبز، زرد و قرمز رفتار نوجوان ‌تان را می‌شناسید؟

چکیده تکنیک های مدیریت موفق زمان

اهمیت مدیریت اوقات فراغت در تربیت کودکان