هفته ملی کودک امسال به صورت مجازی برگزار می شود

هفته ملی کودک امسال به صورت مجازی برگزار می شود

 

هفته ملی کودک

برنامه های هفته ملی کودک امسال از روز ۱۲ مهر با شعار «آینده را باید ساخت» و با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می شود و تا روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ادامه می یابد.

حامد رهنما ، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل کانون گفت: این برنامه ها امسال با توجه به هم زمانی با اربعین حسینی رنگ و بوی عاشورایی و حسینی به خود گرفته است و در عین حال با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور تمامی برنامه ها به صورت مجازی اجرا و ارایه می شود.
وی با بیان این که هفته ملی کودک و ۱۶ مهر به عنوان روز جهانی کودک سال هاست در ایران از سوی دست اندرکاران و فعالان حوزه کودک و نوجوان و با محوریت کانون مورد توجه قرار گرفته است، این رویداد را فرصتی برای تاکید بر این مهم دانست که کودکان و خواسته های شان بسیار با اهمیت است و آن ها تصویر روشنی از آینده جهان اند و نادیده گرفتن کودکان یعنی نادیده انگاشتن آینده کشور.
رهنما پاس داشت حرمت روزهای سوگواری مذهبی و پرهیز از برگزاری برنامه های حضوری و توجه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اجرا و پخش برنامه های اینترنتی و تلویزیونی و مشارکت سازمان ها، وزارت خانه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی با رعایت همین اصول را از مهم ترین نکته هایی دانست که در برنامه های امسال هفته ملی کودک مورد توجه کانون و دیگر دست اندرکاران و فعالان حوزه کودک قرار می گیرد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل کانون همراهی صدا و سیمای جمهوری اسلامی به ویژه شبکه امید را در برگزاری این رویداد بسیار گسترده عنوان کرد و از ضبط و پخش یک برنامه تلویزیونی با مشارکت کانون با عنوان «کانون امید» خبر داد که هر روز طی این هفته از این شبکه پخش می شود.

 

منبع: شبستان

مرتبط:

نمایشگاه کتاب اندونزی مجازی افتتاح شد

فراخوان فصل پاییز جایزه‌ی کتاب ماه و سال کانون

شیوه برگزاری جشنواره فیلم کودک اعلام شد