واکسن آنفلوآنزا به کودکان شش ماه تا پنج سال تزریق می‌شود

مدیر داروخانه هلال احمر البرز گفت: بیماران خاص برای دریافت واکسن آنفلوآنزا باید با در دست داشتن کپی کارت ملی و نسخه و گواهی بیمار از پزشک متخصص مرتبط به داروخانه هلال احمر مراجعه کنند.

حامد زارع در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه فاز دوم توزیع واکسن آنفلوآنزا از طریق داروخانه هلال احمر انجام می‌شود، اظهار کرد: در فاز اول، این واکسن به صورت رایگان به زنان باردار و کادر بهداشت و درمان استان تزریق شد.

وی ادامه داد: فاز دوم این واکسن با قیمت ۱۹۲ هزار تومان به کودکان شش ماه تا پنج سال و بیماران خاص اختصاص یافته است.

وی توضیح داد: والدین کودکان زیر پنج سال می‌توانند با در دست داشتن کپی شناسنامه فرزند خود به داروخانه هلال احمر واقع در چهارراه طالقانی جنب پل عابر پیاده مراجعه کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه داروخانه هلال احمر از ساعت هفت ونیم صبح تا هشت شب فعالیت دارد، افزود: بیماران خاص هم برای دریافت واکسن آنفلوآنزا باید با در دست داشتن کپی کارت ملی و نسخه و گواهی بیمار از پزشک متخصص مرتبط به داروخانه هلال احمر مراجعه کنند.

زارع  با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا سه ظرفیتی و محصول کشور فرانسه است، ادامه داد: در حال حاضر موجودی این واکسن در داروخانه هلال احمر مناسب است و پاسخگوی مراجعین است.

مدیر داروخانه هلال احمر البرز گفت: اغلب داروهایی که در این داروخانه توزیع می‌شود مربوط به بیماران خاص است ولی در حال حاضر به عنوان داروخانه منتخب، توزیع انسولین را نیز به عهده گرفته است.

وی افزود: انسولین قلمی بر اساس سهمیه هر استان تخصیص داده می‌شود به همین دلیل صرفا به بیمارانی که ساکن استان هستند تعلق می‌گیرد.

زارع افزود: مردم برای اطلاع از اینکه داروی مورد نیاز خود در کدام داروخانه موجود است می توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

آیا افراد بهبودیافته از کرونا به واکسن نیاز دارند؟

واکسن آنفلوآنزا ویژه کودکان در فارس توزیع شد

زنان باردار تا پایان بارداری، واکسن کرونا دریافت نمی‌کنند