بهترین صندلی ماشین کودک

بعضی از افراد بر این باورند که اگر در حین رانندگی کودک خود را در آغوش بگیرند امنیت بیشتری برای او فراهم میکنند. اما این اشتباه ممکن است برای آنها جبران ناپذبر باشد.خرید صندلی ماشین کودک بهترین و مناسب ترین راهکار برای محافظت از کودکان در حین رانندگی است. کودکان به هنگام بروز خطرات مثل تصادف، درک بالایی از شرایط محیطی خود ندارند، در نتیجه این احتمال زیاد است که در زمان وقوع حادثه، آسیب جدی ببینند. به همین خاطر، خرید بهترین صندلی خودرو کودک می تواند آن ها را از خطرات احتمالی دور کند. همراه ما باشید تا در ادامه اصول و نکات خرید بهترین صندلی ماشین کودک را بررسی نماییم.

صندلی ماشین کودک را بر اساس رده سنی کودک انتخاب کنید

قبل از خرید صندلی ماشین کودک، به این موضوع توجه داشته باشید که می خواهید کدام نوع صندلی ماشین را تهیه کنید. صندلی خودرو نوزاد یا صندلی خودرو کودک برای بازه سنی ۸ تا ۱۰ سال؟! مسلما کارایی و وزن قابل تحمل این دو نوع صندلی ماشین با هم متفاوت است.

برای مثال، صندلی های خودرو نوزاد برای محافظت از نواحی مهم بدن (مانند سر و گردن) طراحی می شوند و حداکثر وزن قابل تحمل آن ها ۱۰ کیلوگرم است. اکنون برای اینکه انواع صندلی خودرو کودک را براساس گروه سنی بشناسید، به موارد زیر توجه کنید.

  • گروه (۰):مناسب برای نوزاد از زمان تولد تا وقتی که به وزن ۱۰ کیلوگرم می رسد.
  • گروه (۰+):مناسب برای نوزاد از زمان تولد تا وقتی که به وزن ۱۳ کیلوگرم می رسد.
  • گروه ۱:برای کودکان ۹ تا ۱۷ کیلوگرم مناسب است.
  • گروه ۲:برای کودکان ۱۵ تا ۲۵ کیلوگرم مناسب است.
  • گروه ۳:برای کودکان ۲۵ تا ۳۶ کیلوگرم مناسب است.

صندلی ماشین کودک

بهترین صندلی ماشین کودک دارای تشک نرم است

برای نگهداری زمان طولانی مدت کودکان در صندلی ماشین کودک آن ها نباید احساس تعریق کرده و به هنگام رانندگی حواس شما را پرت کنند. چون این تعریق باعث می شود تا پوست بدن آن ها واکنش نشان دهد، سلامتی کودک تان در خطر بیافتد و یا به طور مداوم گریه کنند. برای جلوگیری از این شرایط می بایست به تشک صندلی خودرو توجه ویژه نمایید.

برای مثال، تشک های صندلی خودرو کودک کیکابو kikka boo برای محافظت از پوست کودکان بسیار مناسب است. زیرا روکش این صندلی خاصیت نفوذپذیری هوا دارد و در پی ساعت های طولانی استفاده از آن، کودک اذیت نمی شود و کاملا راحت است.

ابعاد صندلی ماشین کودک باید با محیط داخل ماشین شما تطابق داشته باشد

اگر خودرویی دارید که فضای داخلی آن کمی کوچک است، مسلما نباید به سراغ صندلی ماشین کودک، بزرگ بروید تا مجبور باشید که مدام صندلی های اصلی ماشین خود را جابه جا کنید. البته انتخاب صندلی های بزرگ ماشین کودک نیز برای سلامت کودک شما مضر خواهد بود.

چرا که صندلی بزرگ می تواند برای کودکان  خطرساز باشد و شما متوجه اذیت شدن او نباشید. بنابراین، به هنگام خرید بهترین صندلی خودرو برای کودک تان به ابعاد متناسب آن توجه داشته باشید. ابعاد صندلی خودرو کودک باید به حدی باشد که کودک بتواند دست و پای خود را تکان بدهد.

بهتر است جنس کمر بند صندلی خودرو نوزاد لطیف باشد

از آن جایی که نوزادان تازه متولد شده پوست نازکی دارند، کمربند صندلی ماشین کودک و باید نرم و لطیف باشد تا به پوست آن ها آسیب دلخراشی وارد نکند. دلیل ضخیم نبودن کمربند صندلی خودرو را به هنگام ترمز ماشین متوجه می شوید. چرا که با ترمز گرفتن خودرو، کودک شما به سمت جلو کشیده می شود و در صورت ضخیم بودن جنس کمربند، پوست کودک تان خراشیده خواهد شد.

صندلی ماشین کودک

صندلی خودرو کودک باید به راحتی نصب شود

صندلی ماشین کودک، همانند کالسکه مسافرتی نیست و نیاز به نصب در خودرو دارد. به همین خاطر، به هنگام خرید و دریافت صندلی خودرو کودک باید دارای دفترچه راهنمای نصب باشد. غیر از این، در مشخصات این دسته از محصولات ایمنی برای کودکان و نوزادان، به نحوه نصب آن ها اشاره شده است که شما می توانید با توجه به آن دستورالعمل ها می توانید صندلی خودرو کودک را در در فضای ماشین خود نصب کنید.

برای مثال، صندلی ماشین ببکو مدل لوتوس bebeko lotus به دو صورت در فضای داخل خودرو نصب می شود. این نوع صندلی ماشین برای کودکان به دو صورت، با ایزوفیکس و کمربند ایمنی خودرو قابلیت نصب و تعبیه دارند.

کمربند صندلی ماشین کودک دارای ۵ نقطه اتصال می باشد

همان طور که در ابتدا بیان کردیم، صندلی خودرو نوزاد و کودک برای محافظت کامل از سلامت کودکان در حین رانندگی استفاده می شود. به همین خاطر، کمربند صندلی آن ها باید در کل دارای ۵ نقطه اتصال باشد تا کودک به راحتی بتواند به قسمت عقبی صندلی تکیه کند.

همچنین کمربند صندلی خودرو کودک باید به گونه ای طراحی شده باشد که کودک نتواند آن را باز کند و از روی صندلی بیافتد. به همین خاطر، بهترین صندلی خودرو کودک گزینه ای است که دارای ۵ نقطه اتصال (دو نقطه اتصال در قسمت دست ها، سه نقطه اتصال در قسمت پاها و بین دو پا) باشد.

صندلی خودرو کودک باید قابل شستشو باشد

صندلی ماشین کودک، نباید همانند صندلی خودرو افراد عادی باشد. چرا که احتمال کثیف شدن صندلی خودرو کودک خیلی زیاد است. به همین خاطر، روکش آن ها باید به راحتی و آسانی جدا شود تا والدین بتوانند هر چند وقت یکبار، آن را جدا کنند و به شستشو و تمیز کردن روکش بپردازند. در نهایت، تمیز بودن روکش صندلی برای سلامت کودک شما مفید خواهد بود. پس جدا کردن روکش از صندلی خودرو کودک ، قابلیت مهمی است که باید به آن توجه داشت.

صندلی ماشین کودک

مناسب ترین صندلی خودرو کودک قابل تنظیم است

صندلی هایی که قابلیت تنظیم به حالت های مختلف دارند، به طور معمول برای انواع رده های سنی مناسب می باشند. از همین رو، با افزایش سن نوزاد نیازی نیست که صندلی خودرو نوزاد را کنار بگذارید و یک صندلی خودرو دیگر برای کودک تان تهیه کنید.

علاوه براین، صندلی های ماشین کودک به صورت رو به جلو نیز قابل نصب و تنظیم هستند. توجه داشته باشید که گران ترین صندلی های کودک همواره بهترین آن ها نیستند. بهترین صندلی خودرو کودک، آن دسته از صندلی هایی است که با قد و وزن کودک متناسب باشد.

البته بعضی از صندلی های ماشین کودک دارای پشتی های قابل تنظیم می باشد که می توانید آن را با افزایش قد کودکتان تغییر داده و مطابق با راحتی فرزند خود تنظیم نمایید. به همین دلیل، بهتر است که به هنگام خرید بهترین صندلی خودرو کودک، علاوه بر قابلیت تنظیم خود صندلی به تنظیم پشتی آن نیز توجه کنید. چرا که در نهایت، کودک شما از انتخاب بسیار خوب و مناسب تان سود خواهد برد. برای نمونه، صندلی ماشین دلیجان مدل Airtech این قابلیت را دارد که به سه حالت تنظیم شود.

بهترین صندلی ماشین کودک دارای نشان استاندارد است

بعضی از صندلی های ماشین کودک نظیر صندلی ماشین آنجل بیبی angel baby مدل bs-05 دارای نشان استاندارد اروپا است. بنابراین بهتر است به هنگام تهیه صندلی ماشین نوزاد به نشان استاندارد آن ها توجه کنید. درست است که همه صندلی های ماشین کودک به یک منظور ساخته می شوند. اما بهترین نوع آن ها، همان صندلی است که استاندارد مجوز تولید داشته باشد.

صندلی ماشین را با ساک لوازم نوزاد و کالسکه مسافرتی ست کنید

اگر شما هم جزء آن دسته از والدینی هستید که در خرید سیسمونی به ظاهر لوازم اهمیت می دهید، بهتر است صندلی خودرو کودک را با ساک لوازم نوزاد و کالسکه مسافرتی او هماهنگ کنید. چرا که این سه مورد معمولا در مسافرت، گردش، مهمانی و… در کنار یکدیگر استفاده می شوند. بنابراین هماهنگی ظاهری آن ها احساس خوبی را برای شما رقم می زند.

مرتبط:

راز خرید مبلمان مناسب و امن برای کودک

توصیه‌های کارشناسی درباره صندلی کودک در ماشین