اصلاح قانون حمایت از کودکان در صورت نیاز

اصلاح قانون حمایت از کودکان در صورت نیاز/ دستگاه قضا با سواستفاده کنندگان از بدن کودکان فوت شده برخورد کند

 

اصلاح قانون

 

علی بابایی کارنامی گفت: اگر قانون حمایت از کودکان کارآمدی نداشته باشد مجلس از مسیرهای تعریف شده ورود خواهد کرد و قانون حمایت از کودکان را اصلاح خواهد کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر از شناسایی باندی داد که با استفاده از جسد نوزادن اقدام به قاچاق مواد مخدر می‌کردند. اعضای این باند نوزادان فوت شده را شناسایی و داخل بدن آنها را خالی کرده و به جای اعضای بدن آن ها، مواد مخدر قرار می‌دادند. او اضافه کرده زنان این نوزادان را در آغوش می‌گرفتند که کسی متوجه ماجرا نشود اما با تیزهوشی پلیس مبارزه با مواد مخدر این باند منهدم شد.

علی بابایی کارنامی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، در این خصوص گفت: جاسازی موادمخدر در بدن کودکان یک اقدام محکوم است و باید با آن به شدت برخورد شود. حمایت از کودکان در قانون جدید که ابلاغ شده است مورد تاکید است. هر گونه ناهنجاری اجتماعی از نگاه ما محکوم است و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید با قاچاقچیان موادمخدر و افرادی که از بدن کودکان فوت شده سواستفاده کرده اند به شدت برخورد کند و طبق قوانین برخورد قهری لازم را انجام دهند.

او افزود: نگاه ما در آسیب های اجتماعی پیشگیرانه است. در همین راستا با نگاهی موشکافانه عملکرد دستگاه های اجرایی را زیر نظر داریم. باز هم اگر نیاز باشد در راستای حمایت از کودکان قوانینی وضع خواهیم کرد. مجلس با جدیت پیگیر سامان دادن به معضلات اجتماعی است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: قانون حمایت از کودکان به تازگی ابلاغ شده است که یکی از ارکان مربوطه نیروی انتظامی است و باید آن را مدنظر قرار داد و یک گزارش در این خصوص مورد پالایش قرار گیرد و پس از ارزیابی دقیق و مدت دار در مورد آن واکنش نشان داد اگر قانون حمایت از کودکان کارآمدی نداشته باشد مجلس از مسیرهای تعریف شده ورود و قانون حمایت از کودکان را اصلاح خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به گسترده شدن مقوله موادمخدر و نقش نیروی انتظامی در برخورد با آن در جامعه گفت: نیروی انتظامی خط مقدم مبارزه با موادمخدر است و نباید پشت این نیرو خالی شود. گلایه ها و کم کاری ها وجود دارد اما مجلس پشت آن ها را خالی نخواهد کرد. امروزه باندهای مافیایی در پشت مقوله قاچاق موادمخدر قرار دارند پس طبیعی است که کشور را با جدیت درگیر کرده است.

او در پایان اظهار کرد: در هر مرحله ای که نیروی انتظامی در بحث حمایت از کودکان و موادمخدر به موانعی برخورد کرد حتما در قالب گزارش با مجلس تعامل داشته باشد و مجلس نیز از مسیرهای تعریف شده ورود خواهد کرد تا موانع را برطرف کند.

 

منبع: https://www.borna.news

مرتبط:

دروغ گفتن در مقابل فرزندان چه مشکلاتی را ایجاد می‌کند؟

رشد اخلاقی لازمه انسان دوستی/ اخلاق در جامعه ما ضعیف است

۵ دلیل سوء استفاده دیگران از شما