درگذشت البرزپژوه و افسانه‌پژوه پیشکسوت

 

درگذشت البرزپژوه و افسانه‌پژوه پیشکسوت

 

درگذشت البرز پژوه

 

استاد منوچهر سلیمی البرزپژوه و افسانه پژوه و نویسنده پیشکسوت ادبیات کودکان و نوجوانان، دیروز جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ در سن ۹۲ سالگی در شهر تهران درگذشت.

دکتر حسین عسکری نویسنده البرزی در گفت و گو با ایسنا، گفت: استاد سلیمی در سال ۱۳۰۷ در روستای فشند از توابع شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز زاده شد و در نوجوانی به همراه خانواده‌اش به تهران نقل مکان کرد. پس از دریافت دیپلم ادبی، در رشته نقشه کشی و طراحی ساختمان، ادامه تحصیل داد. وی بازنشسته وزارت بهداری است. از سال ۱۳۴۸ نویسندگی را آغاز کرد. او به جهت فعالیت در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان، بارها مورد تقدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است.

عسکری افزود: استاد سلیمی نگارش دوازده عنوان کتاب را در کارنامه فرهنگی و پژوهشی خود دارد: قصه های عامیانه مردم ایران، افسانه‌های ایرانی (مطالعه تطبیقی افسانه‌های ایرانی با سایر کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی در سه جلد)، کتاب فشند (تک نگاری روستای فشند که در سال ۱۳۹۳ منتشر شده است)، دو غول، مورچه و شیر، آب حیات، سر بر افلاک می‌سایید، نام پرافتخار، لاشخوران، قصه شهر (اشعار عامیانه کودکانه)، افسانه ملک ابراهیم و اسب پری پیکر (از افسانه‌های ایرانی)؛ افسانه‌های طوطی سخن گو (بازنویسی کتاب چهل طوطی که اصل آن به زبان سانسکریت است).

 

 

منبع : ایسنا

مرتبط:

طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی فرصتی برای ارتقا مطالعه در کشور است

شش راهکار برای علاقه‌مند کردن کودکان به کتاب

۵ راهکار برای تقویت حافظه