انتشار کتابی درباره «ون‌گوک» برای نوجوانان

کتاب «دیدار با ونسان ون‌گوک» نوشته کارولینه برونسه با ترجمه شیوا مجیدی منتشر شد.

این کتاب داستانی – تصویری  با قیمت ۲۵هزار تومان در بخش کودک و نوجوان مؤسسه انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است. این کتاب برای مخاطبان نوجوان تألیف شده و در آن ونسان ونگوک  به کمک آثارش معرفی شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: برونسه در این کتاب با زبانی بسیار ساده و در عین حال تهییج‌کننده حس کنجکاوی مخاطبانش را برانگیخته و ونسان ون‌گوک نقاش مشهور هلندی را به مخاطبانش معرفی کرده است. او برای این منظور بخش قابل توجهی از کتاب را به نمایش تابلوهای ون‌گوک و نوشتن شرحی داستانی بر آن‌ها اختصاص داده است.

برونسه سعی کرده از خلال همراه کردن دیدگان مخاطب خود با رنگ‌های چشم‌نواز این نقاشی‌ها شرحی از زندگی و احوال و فعالیت‌ها و نیز زیستگاه و تاملات این هنرمند را نیز بازگو کند. به همین منظور کتاب در متن خود هم همانند نقاشی‌های ون‌گوک از مجموعه قابل توجهی از رنگ‌ها بهره برده که برای مخاطب بسیار چشم‌نواز است.

کتاب همچنین برای تکمیل متن و محتوای خود گاه از طرح‌های سیاه و سفید و نیز تصاویر مستندی که محل توجه ون‌گوک برای خلق آثارش بوده، استفاده کرده است.

این کتاب در متن خود ۲۸ تابلو از ون‌گوک را دستمایه تألیف متن و روایت داستانی کرده که در آن به ذکر جزئیات، مشخصات و محل نگهداری آثار پرداخته شده است. علاوه بر آن، زندگی‌نامه مختصری از ونسان ون‌گوک و روایتی‌ کوتاه از فرجام آثار هنری او نیز در کنار سرگذشتش در کتاب بازگو شده است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

منتشر شدن دو کتاب برای بچه‌ها

مجموعه سه جلدی «کتاب‌های پژوهشی» کانون منتشر شد