مجموعه سه جلدی «کتاب‌های پژوهشی» کانون منتشر شد

مجموعه سه جلدی «کتاب‌های پژوهشی» کانون منتشر شد

 

مجموعه سه جلدی

 

مجموعه‌ی سه جلدی «کتاب‌های پژوهشی» منبعی مناسب برای پژوهش‌گران علوم انسانی و تربیتی و دانشجویان و منتقدان حوزه ادبیات کودک است. این مجموعه به تازگی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دست مخاطبان رسیده است.

«ادبیات تطبیقی کودکان» اثر ایمر اُ سالیوان با ترجمه مریم جلالی و محبوبه فرهنگی؛ «درآمدی بر رویکردهای زیبایی‌شناختی به ادبیات کودک» اثر ماریا نیکولایوا با ترجمه مهدی حجوانی و فاطمه زمانی و «قرون کودکی، تاریخ اجتماعی، زندگی خانوادگی» اثر فیلیپ اریه با ترجمه زینب‌سادات غنی عنوان‌های این مجموعه است که با هدف ایجاد زمینه گفت‌وگو میان پژوهش‌گران، منتقدان و صاحب‌نظران ادبیات کودک در ایران و جهان منتشر شده‌اند.

مرتضی خسرونژاد و فریده پورگیو در مقدمه این مجموعه عنوان کرده‌اند که گرایش روزافزون دانشجویان دکتری در رشته‌های گوناگون علوم انسانی و تربیتی به تدوین رساله‌های خویش در قلمرو ادبیات کودک نیاز به منبع‌های معتبر و به‌روز را افزایش داده است.

در بخشی از این مقدمه می‌خوانیم: «پیمودنِ هموارِ فرآیندِ دانشگاهی شدن ادبیات کودک بی‌دسترسی به اثرهایی از این دست دشوار به نظر می‌رسد. ادبیات کودک هنوز برای سخن گفتن مقتدرانه در عرصه دانشگاه نیازمند به رخ کشیدن روش‌شناسی سنجیده و توان نظری خویش است.»

بر همین اساس علاقه‌مندان می‌توانند این آثار را که به موضوع‌هایی همچون «حوزه‌های بنیادین تطبیقی کودکان»، «آیا در قلمروی ادبیات به زیبایی‌شناسی مستقلی نیاز داریم؟»، «دو مفهوم از کودکی» و… پرداخته‌اند از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و کتاب فروشی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه کنند.

دو کتاب «ادبیات تطبیقی کودکان» و «درآمدی بر رویکردهای زیبایی‌شناختی به ادبیات کودک» به قیمت ۵۵هزار تومان و کتاب «قرون کودکی، تاریخ اجتماعی، زندگی خانوادگی» با قیمت ۸۰هزار تومان عرضه شده‌ است.

یادآوری می‌شود پیش‌تر نیز از این مجموعه، کتاب «فلسفه کودکی» به نویسندگی گرت‌بی. متیوز و ترجمه سعید و مریم حسام‌پور از سوی کانون پرورش فکری منتشر شده بود.

 

منبع: https://www.kanoonnews.ir

مرتبط:

کتابخانه‌های با من بخوان در کرمانشاه فعالیت خود را از سرگرفتند

چاپ یک‌ کتاب داستان محیط زیستی برای نوجوانان

شعر ما _کتابی برای آشنایی نوجوانان با شاعران