پویش های مجازی ادبی و هنری دست بکار تشویق مردم به خانه نشینی شدند

 

پویش های مجازی ادبی و هنری دست بکار تشویق مردم به خانه نشینی شدند

 

پویش های مجازی

پویش های مجازی ادبی و هنری دست بکار تشویق مردم به خانه نشینی شدند.

پس از اینکه پویش سراسری و مردمی «در خانه بمانیم» برای در امان ماندن از کروناویروس در کشور راه اندازی شد، هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر استان فارس هم بیکار ننشستند و با پیوستن به این پویش و راه اندازی پویش های دیگری در مسیر شکست ویروس کرونا به راه انداختند.

یکی از این اقدام ها، برگزاری مسابقه های فرهنگی و هنری است که توسط ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود و تا ۳۱ فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.

در این رشته مسابقه ها، علاقه مندان می توانند در زمینه کتابخوانی، نقاشی کودکان، فتوفیلم ، داستان نویسی و قطعات کوتاه نمایشی مشارکت کنند و آثار خود را ارسال کنند.

همچنین در پویش دیگری کارگاه های واحد داستان شامل ادبیات داستانی، فیلمنامه و نمایشنامه با همکاری مدرسه داستان نویسی حیرت در استان فارس به شکل مجازی راه اندازی شده است.

این در حالیست که «انجمن ادبی زیرگنبد کبود» شیراز، کارگاه های مجازی شاهنامه خوانی، نقالی، اسطوره شناسی، نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان، فعالیت های ترویج کتابخوانی، شعرخوانی و قصه گویی را در اولویت خود قرار داده است تا به جنگ کرونا برود.

در جریان این پویش، حتی یک خانواده می توانند با هم یک داستان بنویسیند و شرکت کنندگان، اسم و آدرس و شماره تماس هم ارسال کنند که البته داستان ها با اسم خود افراد در صفحه اینستاگرام انجمن ادبی زیر گنبد کبود به آدرس anjoman_adabi منتشر می شود و به برگزیده های مسابقه جوایزی تعلق می گیرد.

یادآور می شود که موضوع های این مسابقه شامل نوروز در خانه شما، سفر غول کرونا به ایران و مطاب آزاد است.

از سویی، برخی هنرمندان و نویسندگان استان فارس هم دست به ابتکار زدند و با پیوستن به پویش های مجازی و همرسانی ویدئوهایی در زمینه تشویق مردم به در خانه ماندن آنان را ترغیب به کتابخوانی و مطالعه می کنند.

احمد اکبرپور، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان ایران با انتشار ویدئوهایی خانواده ها را تشویق به کتابخوانی برای کودکان کرده و در رشته کلیپ هایی که منتشر می کند به معرفی آثار نویسندگان کودک و نوجوان ایران و جهان می پردازد.

همچنین مهگان فرهنگ، هنرمند شیرازی به پویشی که توسط هنرمندان خوش ذوق فیلم و تئاتر استان راه اندازی شده پیوست و با هشتگ «برای_زندگی_میخوانیم» بخشی از داستان گرگعلی خان از رسول پرویزی از مجموعه داستان «شلوارهای وصله دار» را از کشور اسپانیا برای ایرانی ها خواند.

در جریان این پویش مجازی دیگر هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب نیز به قصه خوانی و داستان گویی برای مردم دعوت شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر ، شیراز، اواخر سال گذشته در رقابتی نفس گیر موفق به کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۱۳۹۹ شد

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

مرتبط:

آیا امکان انتقال ویروس کرونا با شیردهی به نوزاد وجود دارد؟

قرنطینه فرصت خوبی برای مطالعه

شادی سهم کانون به وقت کرونا