عارضه خطرناک “امیکرون” برای کودکان را بشناسید

یک فوق تخصص بیماریهای عفونی اطفال مهمترین عارضه امیکرون در کودکان را درگیری قلبی عنوان کرد.

دکتر جبار علی صفایی با اشاره به خطرات سویه امیکرون برای کودکان گفت: برخلاف تصور عموم که کرونا کودکان را درگیر نمی کند، سویه امیکرون به میزان زیادی نسبت به سویه های قبلی موجب ابتلای کودکان به کرونا شده است.

وی افزود: در کنار ابتلای بالا، متاسفانه این سویه جدید عوارض بسیاری را هم نسبت به سویه های قبلی در کودکان ایجاد کرده است.

این فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال مهمترین عارضه این سویه در کودکان را درگیری قلبی عنوان کرد و افزود: نمونه های بسیار زیادی از این عارضه در کودکان مشاهده شده است.

وی افزود: همچنین عارضه MIS-C (سندرم التهابی چند سیستمی) هم به تعداد زیاد در کودکان مشاهده شده است، عارضه ای که ریه، قلب، گوارش و… در آن درگیر می شود.

صفایی با اشاره به افزایش تعداد بستری های کودکان در موج اخیر، گفت: در بیمارستان کودکان دکتر محمد کرمانشاهی تعداد زیادی همچنان بستری هستند.

وی با بیان اینکه در خصوص بیماری کرونا پیشگیری بهترین راهکار است، گفت: انتظار از والدین این است که باور کنند کرونا همپای بزرگسالان برای کودکان هم خطرناک است و باید رعایت پروتکل های بهداشتی برای کودکان را هم جدی بگیرند.

صفایی مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا را تزریق واکسن اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر شواهد و تحقیقات در بسیاری کشورهای دنیا نشان می دهد که واکسیناسیون تاثیر بسیاری در کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا دارد. بر همین اساس انتظار این است که تزریق واکسن همانند بزرگسالان، برای کودکان هم در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر آمار واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲ سال به شدت پایین است و نیاز داریم در این زمینه اطلاع رسانی جدی به والدین صورت گیرد.

وی افزود: والدین اگر برای جان فرزندانشان ارزش قائل هستند، باید هرچه سریعتر برای تزریق واکسن آنها اقدام کنند و بدانند واکسن کرونا تاکنون هیچ عارضه ای نداشته است.

منبع: ایسنا