شادی سهم کانون به وقت کرونا

شادی سهم کانون به وقت کرونا

شادی سهم

شادی سهم به راستی که عنوان خانه دوم به حق برازنده عنوان کانون مهربانی است، گفتم خانه آری اینجا فقط یک مرکز آموزشی و علمی نیست اینجا همان خانه‌ای است که عشق، امید و آرزو کودکان و نوجوان در آن جان می‌گیرد و قلم‌ها در آن زبان به سخن می‌گشایند و اندیشه‌ها به اوج قله باور و ایمان در راه اهدافشان می‌رسند.

کووید ۱۹ در کشور رخنه کرد و قبل از هر چیزی آواز مرغک کانون که فریاد شادمانی بود را با خود به یغما برد اما طولی نکشید که کانون در پی چاره برای سر دادن شادمانی دوباره از بام ایران برآمد و این شد که فعالیت پیک امید را در فضای مجازی برای کودکان و نوجوان وطن آغاز کرد.

در این راستا مربیان همیشه در صحنه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با پیوستن به پویش پیک امید در فضای مجازی خالق شادی دوباره در بین اعضای کودک و نوجوان مراکز این کانون در سراسر استان شدند.

کودکان را تنها نمی‌گذاریم

شادی سهم کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: با توجه به اینکه شیوع کرونا کشورما را در کنار سایر مناطق جهاد درگیر خود کرده مربیان کانون به عنوان بخشی از جامعه فرهنگی اعضای کانون را تنها نمی گذارند و به رسالت خودکه خدمت به کودکان و نوجوانان این مرزو بوم است پایبند هستند.

الهام زارعی زاده با اشاره به اینکه با توجه به شرایط فعلی امکان برگزاری کارگاه ها به صورت حضوری در مراکز فرهنگی هنری کانون میسر نیست، اظهار داشت: مربیان کانون برای تنها نگذاشتن بچه‌ها فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی خود را در قالب پیک امید در فضای مجازی ادامه می دهند.

وی افزود: تمام همکاران فرهنگی، هنری و ادبی با خلوص نیت و تلاش های صادقانه و صمیمی خودشان کلیپ‌هایی از فعالیت‌های خود را در خانه تهیه و ضبط می‌کنند تا از این طریق بتوانند در کنار اعضا باشند و مانند همیشه به رسالت خود که ایجاد نشاط و شادی در جامعه هدف را جامه عمل بپوشانند.

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان یادآور شد: بسیار خوشحالم که به عنوان عضو کوچکی از مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در این طرح شرکت کرده و اعضا را به نوشتن دعوت می‌کنم تا با در دست گرفتن قلم، پرواز دادن خیال‌های ناب و بکرشان را روی کاغذ به رشته تحریر در آورند.

زارعی‌زاده تاکید کرد: معتقدم نوشتن همیشه حس و حال متفاوتی به نویسنده می‌دهد حالا نوشتن از مهمانی که بچه ها هم به آن دعوت هستند رنگ و بوی دیگری پیدا می‌کند و امیدوارم همه در مهمانی فضل و رحمت خداوند، روزهای بهتری را پیش رو داشته باشیم.

در خانه می‌مانیم برای بهاری بهتر

شادی سهم کارشناس فرهنگی مرکز فیض آباد کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان سنندج نیز سهم خود در مهار کرونا را تشویق اعضا به ماندن در خانه اعلام کرد و گفت: به امید روزهای بهتر و برچیده شدن بساط کرونا از کشور اعضا را به ماندن در خانه دعوت می‌کنم تا همه سهم مان برای رسیدن به بهاری بهتر را ایفا کنیم.

نادیا حمزه کرمی اظهار داشت: کانون در این شرایط فضایی را فراهم کرد که اعضا آن را به عنوان خانه دوم خود بدانند و از آموزش‌های آن به صورت فیزیکی بهره مند شوند اما روزهای کرونایی باعث شد اعضا کمی در خانه‌هایشان بی طاقت شوند.

وی افزود: طرح پیک امید کانون در فضای مجازی بدنبال آن است تا با همت مربیان خانه اول و دوم را به یک محل تبدیل کند و با غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجونان آنان را به ماندن در خانه اول خود ترغیب کند.

حمزه کرمی که از مربیان شرکت کننده در طرح پیک امید در فضای مجازی و تولید کننده کلیپ قصه ویروس کوچولو است، گفت: در این داستان سعی کردیم اعضا را با سیر شیوع ویروس کرونا از کشور چین به نقاط مختلف جهان و راه‌های پیشگیری از ابتلا به آن آشنا کنیم.

 

شادی سهم

سهم کانون جنگ با استرس کودکان

شادی سهم مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان کردستان نیز در این ارتباط معتقد است: سهم کانون در مهار کرونا، کم کردن اضطراب و استرس در بین کودکان و نوجوانان و تشویق آنان به رعایت مسائل بهداشتی و پر کردن اوقات فراغت در منزل با  سوق دادن فعالیت ها به سمت فضای مجازی در قالب طرح پیک امید است.

سهیلا شیخی اظهار داشت: تولید کتاب الکترونیک و صوتی، کاردستی، فیلم انیمیشن، قصه گویی، طرح های ادبی و هنری از جمله فعالیت‌های مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب طرح پیک امید در فضای مجازی است.

وی اضافه کرد: در این راستا مربیان کردستانی تاکنون ۸۷ اثر در بخش‌های مختلف انیمیشن و فیلم، قصه گویی تصویری، موسیقی، آموزش کاردستی، قصه گویی، آموزش طراحی،  نقاشی و  ادبی شامل داستان و کتاب‌های صوتی تولید کردند.

شیخی یادآور شد: همچنین با مشارکت ادارات متعدد با موضوع‌های متعدد مسابقات مختلفی جهت فعالیت کودکان و نوجوانان طراحی شده که همراه با اهدا جوایز در فضای مجازی قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه در این طرح آموزش‌ها به جامعه هدف با خلاقیت‌های تصویری مربیان انجام می‌شود، افزود: اعضا می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.omid.kpf.ir و یا پرتال‌های کانون پرورش فکری در شبکه های مجازی از جمله اینیستاگرام مراجعه و نسبت به دریافت فایل‌های آموزشی مورد نظر خود اقدام کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای طرح پیک امید در فضای مجازی در شرایط فعلی کشور ثابت کرد همیشه در هر زمان و شرایطی در جای جای ایران هر جا قدم گذاریم این خانه خانه ماست کانون مهربانی.

در حال حاضر ۴۰ هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در ۲۰ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می‌بینند.

از ظهر پنجشنبه ۲۹ اسفند تا ظهر جمعه اول فروردین، ۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شدند و تعداد بیماران از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به ۲۱۵ نفر رسید.

تاکنون ۶۰۸ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که ۲۱۵ نمونه مثبت و ۳۳۹ نمونه هم منفی بوده و جواب آزمایش ۵۴ نفر نیز هنوز مشخص نشده است.

آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان به تفکیک شهرستان‌ها شامل سقز ۸۱ نفر، بانه ۴۶ نفر، سنندج ۳۵ نفر،  کامیاران ۹ نفر، قروه ۱۳ نفر، مریوان ۶ نفر، دیواندره هشت نفر، بیجار ۱۴ نفر، دهگلان ۲ نفر و سروآباد یک نفر است.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون ۲۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر از این بیماران در ۲۴ ساعت گذشته به مجموع فوتی ها اضافه شدند.

از کل فوت شدگان ناشی از ابتلای به ویروس کرونا ۱۲ نفر در شهرستان سقز، سه نفر سنندج، سه نفر قروه، چهار نفر بانه، یک نفر در مریوان و ۲ نفر در بیجار بستری بودند.

از ظهر دیروز تا امروز، یک هزار و ۲۳۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۹ هزار و ۶۴۴ نفر رسید.
۶ هزار و ۷۴۵ نفر از بیماران مبتلا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.
با جانباختن ۱۴۹ نفر از بیماران در شبانه روز گذشته، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به یک هزار و ۴۳۳ نفر رسید.

 

منبع: ایرنا

مرتبط:

مراکز زیر پوشش «با من بخوان» در تهران

کتاب‌های پیشنهادی ۱۳ نویسنده و شاعر برای نوروز کودکان و نوجوانان

برنامه های «کانون» برای اجراهای ۹۹/ به فکر روحیه بچه ها باشیم