نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان به کار خود پایان داد

رییس اجرایی جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان از ارسال حدود ۴۰۰۰ اثر به این جشنواره خبر داد.

“محمد جهانشاهی” امروز ۲۸ اردیبهشت ماه در اختتامیه اولین جشنواره  نقاشی کودک شهرداری کرمان گفت: در یک سال گذشته با برنامه ریزی های انجام شده و مطالعه تجربیات دنیا این جشنواره در برنامه های فرهنگی و هنری شهرداری کرمان قرار گرفت.

وی ضمن تقدیر از سازمان ها و نهادهای داخل و خارج از کشور که در برگزاری این جشنواره همکاری داشته اند، اظهار کرد: فراخوان برگزاری جشنواره نقاشی کودک شهرداری کرمان در ۱۹۰ کشور منتشر شد.

معاون شهردار کرمان از ارسال حدود ۴۰۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و بیان کرد: از ۳۷ کشور جهان در سه گروه سنی و یک گروه ویژه کودکان معلول در جشنواره نقاشی کودک شهرداری کرمان شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه آثار توسط سه داور خارجی و دو داور ایرانی مورد ارزیابی قرار گرفته اند، تصریح کرد: ۶۰ اثر برگزیده در دو بخش ویژه و شایسته تقدیر انتخاب شده است.

رییس اجرایی جشنواره  نقاشی کودک شهرداری کرمان ادامه داد: همچنین در بخش کودکان دارای معلولیت و بیماری‌های خاص، آثاری از ۱۱ کشور دنیا ارسال شده که به‌صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: برگزیدگان باید اصل اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و ۳۰۰ اثر برتر در کتاب جشنواره نقاشی کودک شهرداری کرمان چاپ می شود.

اسامی صاحبان ۳۰۰ اثر در سایت جشنواره به آدرس https://cipfk.com/ قابل مشاهده است و تاکنون از ۸۸ کشور دنیا از این سایت بازدید کرده اند.

مرتبط:

هدف جشنواره جهانی نقاشی کودک، معرفی کرمان بود