انتقال فرهنگ به کودکان و نوجوانان با ساخت آثار فاخر

انتقال فرهنگ به کودکان و نوجوانان با ساخت آثار فاخر

 

مدیرکل ارشاد گیلان تاکید کرد: انتقال فرهنگ به کودکان و نوجوانان با ساخت آثار فاخرتولید آثار فاخر در حوزه سینمای کودک و نوجوان زمینه را برای انتقال فرهنگ به این نسل فراهم می کند لذا این حوزه نیازمند توجه جدی است.

فیروز فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز اکران پنج طرح «سیمرغ و پروانه ها» از صبح روز سه شنبه همزمان با سراسر کشور در استان گیلان، اظهار کرد: توجه به سینمای کودک و نوجوان با توجه به جامعه هدف گسترده و خاص آن حائز اهمیت است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب و دقت در ساخت و اکران آثار برای این رده سنی، افزود: در این میان برگزاری جشنواره های فیلم کودک و نوجوان از اهمیت خاصی برخوردار بوده که متولیان و مدیران این حوزه باید بدان توجه کنند.

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه باید با ساخت آثار فاخر، خوراک فرهنگی مناسبی در قالب فیلم برای کودکان و نوجوانان ایران اسلامی فراهم کنیم، گفت: بسیاری از فیلم هایی که در سینماهای ایران به نمایش گذاشته می شود برای رده سنی کودکان و نوجوانان مناسب نیست لذا همانند سینمای جهان باید فیلمسازان به حوزه کودک و نوجوان بر اساس نیازهای خود این جامعه هدف به تولید آثار فاخر با محتوای بالای فرهنگی و هنری توجه کنند.

وی با بیان اینکه هنر بسیار گسترده بوده و قابلیت انتقال مفاهیم و فرهنگ ها را دارد، گفت: می توانیم با تولید یک اثر فاخر در حوزه سینما برای رده سنی کودکان و نوجوانان فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی گذشتگان خود را به این نسل منتقل کنیم.

فاضلی با اشاره به ظرفیت های استان گیلان در حوزه بصری و هنری و حضور و فعالیت هنرمندان برجسته این استان در سطح ملی، ادامه داد: ما سالانه میزبان بسیاری از گروه های فیلمسازی در سطح استان گیلان هستیم که این یک ظرفیت بوده و باید از آن برای تولید آثار در حوزه کودک و نوجوان نیز بهره گیری شود.

وی به ساخت فیلم «کاتی و ستاره» توسط هنرمندان گیلانی و استقبال خوب کودکان و نوجوانان گیلانی از این فیلم در سال گذشته نیز اشاره و اظهار کرد: می توانیم با دعوت از فیلمسازان به نام و برجسته به استان گیلان زمینه ساخت آثار خوب با محتوای بومی و محلی برای کودکان و نوجوانان را فراهم کرده و فرهنگ غنی گذشته گیلانیان را به نسل جدید منتقل کنیم.

مدیرکل ارشاد گیلان همچنین با تاکید بر تجهیز و نوسازی زیرساخت های حوزه سینما برای کودکان و نوجوانان و جذاب کردن سالن های سینمایی با توجه به نیازهای این رده سنی، گفت: یکی از دلایل عدم تمایل فیلمسازان به ساخت فیلم برای کودکان و نوجوانان عدم سودآوری این فیلم ها بوده که با ایجاد زیرساخت ها و جلب کودکان و نوجوانان به سالن های سینمایی می توان سرمایه گذاران و فیلمسازان را به ساخت فیلم های کودک و نوجوان ترغیب و تشویق کرد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

مرتبط:

خبر غم انگیز برای دختر نوجوان در مسابقه زنده استعدادیابی+ فیلم

صنعت سینما باکمک به حوزه اسباب بازی قلمرو هنر کودکان را توسعه دهد