تابلو آرزوها چیست و چه اهمیتی دارد؟

میگویند هر وقت رویایی در سر دارید باید به خودتان اجازه دهید که فراتر از غیرممکن ها بروید. و آن رویا را در واقعیت تصور کنید. اگر بتوانید به آن فکر کنید اتفاق خواهد افتاد و اینجاست که تابلو آرزوها اهمیت خودش را نشان میدهد. تصویرسازی، مفهومی از شفافیت اهداف را ارائه میدهد. با استفاده از  تابلو آرزوها شما رویاهایتان را در غالب تصویر از کائنات مطالبه میکنید. قلب و ذهنتان را باز میکنید تا این تصاویر را به عنوان حقیقت بپذیرید. تابلو آرزوها تصویری است که نشان میدهد آینده شما چطور خواهد بود. تاکنون افراد زیادی از تابلو آرزوها به طور موثر و مفید استفاده کرده اند. حالا نوبت شماست. شما هم باید سعی کنید از آن استفاده کنید البته اگر بخواهید و تمایل داشته باشید.

 

حالا چطور تابلو آرزوهایمان را درست کنیم؟

به محض اینکه بدانید که تابلو آرزوها برای موفقیت و رسیدن شما به هدفهایتان در زندگی مهم و مفید است، فورا برای خودتان یک تابلو درست خواهید کرد. اگر نمیدانید که چطور این کار را انجام دهید باید نحوه ساختن آن را یاد بگیرید و آنرا مورد استفاده قرار دهید.

گام ۱:

یک روش برای درست کردن تابلو آرزوهایتان انتخاب کنید.

شما میتوانید به شکل های مختلف این کار را انجام دهید. میتوانید روی دسکتاپ کامپیوترتان یک تابلوی آرزو برای خودتان درست کنید. یا میتوانید روی یک پوستر روی دیوار اتاقتان نصب کنید. حتی میتوانید پوشه ای برای تابلو رویایتان درست کنید و در کیفتان قرار دهید. فرقی نمیکند از چه راهی تابلوی آرزوهایتان را درست کنید. فقط کافیه کمی فکر کنید و راحتترین راه ممکن را انتخاب کنید.

 

گام۲:

از رنگها استفاده کنید.

رنگهای براق و درخشان خیلی خوب و تاثیرگذار عمل میکنند. اساس و هدف ساختن تابلو آرزوها این است که رویاهایتان را به طور موثر بسازید. انتخاب رنگهای روشن به جذب مثبت رویاها و آرزوهایتان کمک میکند.

 

گام ۳:

هدفهایتان را به صورت مکتوب بنویسید.

بنویسید که دقیقا از زندگی چه میخواهید. دوست دارید کدام قسمت از زندگی شما تغییر کند. تعیین کنید چه چیزی میخواهید و سپس آنها را بنویسید.

تابلو آرزوها چیست و چه اهمیتی دارد؟

گام۴:

تصاویر و عکس تهیه کنید.

یکی از ویژگیهای مهم تابلو آرزوها این است که نمایش دهنده تصویری قابل مشاهده از رویای ذهنی شماست. بعد از اینکه هدف هایتان را روی کاغذ نوشتید باید عکس هایی مناسب که نشاندهنده رویاهایتان باشد تهیه کنید. از آن عکسها پرینت بگیرید.

 

گام۵:

شروع کنید و تابلو آرزوهایتان را درست کنید.

رویاهایتان را به دسته های مختلفی تقسیم کنید. مسائل کاری، روابط خانوادگی و اجتماعی، مسائل مالی، سلامتی، مسائل روحی و معنوی و هر چیز دیگری که دوست دارید. با توجه به گروهبندی دلخواهتان عکسهایی را که قبلا تهیه کردید بین این دسته ها تقسیم کنید و بچسبانید و تابلو آرزوهایتان را بسازید.

مشخصات یک تابلو آرزو خوب:

اگر میخواهید تابلو آرزوهایتان واقعا تاثیر گذار و خوب باشد اول مطمئن شوید که استانداردهای زیر را داشته باشند:

باید شوق برانگیز و الهام بخش باشد: این تابلو باید شما را به شوق و هیجان بیاورد به طوریکه وقتی به آن نگاه میکنید برای آمدن فرداها هیجان و شور و اشتیاق زیادی داشته باشید. و بیشتر و بیشتر تا جایی که میتوانید برای رسیدن به رویاهایتان تلاش کنید.

خیلی شلوغ و درهم و برهم نباشد: شما ممکن است رویاها و آرزوهای زیادی داشته باشید اما نباید تابلو آرزوهایتان را خیلی شلوغ و بی نظم و انباشته از عکسهای زیادی کنید.

باید مشخص و معین باشد: چیزهایی را در این تابلو قرار دهید که واقعا خواهان آنها هستید نه چیزهایی که فقط دوست دارید.

سرگرم کننده و مفرح باشد: از انجام دادن و تکمیل کارهایی که شما را به این اهداف میرساند لذت ببرید. و برای شما مثل یک سرگرمی و تفریح باشد.

تابلو آرزوها چیست و چه اهمیتی دارد؟
مزایای استفاده از تابلو آرزوها:

فهمیدن اینکه تابلو آرزوها چطوری کار میکند خیلی ساده است. بسیاری از افراد در زندگیشان از آن استفاده کرده اند. و اگر فکر میکنید باید یک تابلو آرزو برای خودتان درست کنید خیلی خوب است بدانید که به دلایل زیر باید این کار را انجام دهید:

عکس و تصویر گویای حقیقت و داستان زندگی شماست. با ساختن یک تابلو آرزو به شرایط ذهنی خودتان کمک می کنید که در جهت رسیدن به هدفها و رویاهایتان به شکل قدرتمندی رشد و حرکت کند.

شما را در مسیر درست نگه میدارد: اکثر مردم میدانند که از زندگی چه میخواهند اما به طور معمول مقصد و جایی که قرار است به آن برسند را فراموش میکنند. چون سر وکله موانع و مشکلات پیدا میشود و زندگی آنها را مختل میکند. و اگر تصویر درستی از هدفهایتان نداشته باشید به سادگی فراموش خواهید کرد که قرار است به کجا برسید.

اهداف و خواسته های تان کاملا واضح و مشخص باشد. بیشتر افراد دقیقا و به طور روشن و مشخص نمیدانند که از زندگی چه چیزی میخواهند اما با ساختن تابلو آرزوها دقیقا مشخص میکنید که چه میخواهید و تعیین میکنید که هدف ها و آرزوها و رویاهایتان چیست.

مرتبط:

آموزش بافت دستبند دوستی