راهنمایی خرید کفش کودکان و نوجوانان

جای تعجب نیست که گاهی اوقات تشخیص خواسته بچه از نیاز واقعی اش، مشکل باشد. انتخاب های زیادی برای خرید کفش کودکان وجود دارد. بازدید از فروشگاهها در آستانه بازگشایی مدارس که در آن مقطع تنوع زیادی در محصولات آنها وجود دارد، خالی از لطف نیست. این راهنما شما را با رایج ترین محصولات کفش بچه آشنا می کند.
همچنین در مورد برخی از ویژگی ها که هنگام انتخاب کفش کودکان مهم است، توضیحاتی می دهد مانند استوکها و آجهای کفش (کف دارای اصطکاک با زمین) و کفی داخل کفش. این به شما کمک می کند که کفش مناسب بچه ها را پیدا کنید و از آسایش کامل کودکان اطمینان حاصل نمایید.
انواع جنس کفش بچه
از آنجا که کودکان خیلی فعال هستند و اغلب در کفش های خود عرق می کنند، استفاده از کفش هایی که جریان هوا داشته باشند، مهم است. کف بالایی کفش های کودکان باید از موادی ساخته شود که اجازه می دهد هوا به جریان بیفتد و عرق پا خشک شود، تا امکان بروز تاول، قارچ و بد بویی پا به حداقل برسد. چندین گزینه مناسب دارای قابلیت تنفس وجود دارد از جمله چرم، کرباس، مش (توری) و کراس لایت (ماده ای بین پلاستیک و لاستیک).

چرم
چرم، ماده ای طبیعی، با دوام و انعطاف پذیر است و این خصوصیات آن را تبدیل به یک انتخاب خوب برای کفش می کند. چرم به پاهای کودک اجازه می دهد تا نفس بکشد و مانع از تعریق می شود. علاوه بر این، چرم قالب پاهای کودک می شود و مکانی برای تعریق باقی نمی گذارد. اگرچه چرم معمولاً گرانتر از مواد دیگر است، اما برای یک کودک فعال بسیار مناسب است.

خرید کفش
کرباس
کرباس یک پارچه کاملاً طبیعی است که از پنبه یا کتان ساخته شده است و اغلب در سطوح بالای کفش های کودکان استفاده می شود. کرباس نیز مانند چرم، اجازه می دهد تا پای کودک با جریان هوا مرتبط بوده و مانع ایجاد عرق شود. کفشهای کرباسی سبک وزن و قابل شستشو بوده و انتخابی هوشمندانه برای بچه هایی هستند که خیلی بازی می کنند. این کفش ها مقرون به صرفه و محبوب هستند، به ویژه برند Converse.
مش
کفشهای مش دارای بافتی آزاد هستند که اغلب برای کفش های آب و برخی از کفش های ورزشی استفاده می شوند. مش به راحتی خشک می شود و سبک و قابل انعطاف است. با دوام است و می تواند در رنگ های مختلف باشد زیرا این مواد به راحتی رنگ می شوند.
کراس لایت
کراس لایت یک ماده پرطرفدار جهت استفاده در کفش هاست که شبیه فوم رزین (صمغ) است. این مواد هنگامی که در معرض حرارت قرار می گیرند، تغییر شکل می دهند، بنابراین کفشهای فوق، فرم پای فرد را پیدا می کنند که موجب راحتی بیشتر است. کراس لایت ماده ای ضد میکروبی است که به جلوگیری از بوی بد پا و رشد میکروب هایی منجر می شود که می توانند عفونت های باکتریایی یا قارچی را ایجاد کنند. آنها همچنین قابل شستشو و بسیار با دوام هستند.
برخی از دمپاییها و سندلها از کراس لایت ساخته شده است و برای بسیاری از کودکان برای بسیاری از سالها انتخاب محبوبی بوده است. طراحی آنها با سوراخهایی برای تهویه و تنفس همراه است و در مجموعه های متنوع رنگی عرضه می شود.

خرید کفش

آنچه در خرید کفش کودکان مهم است
چندین چیز وجود دارد که باید در مورد کفش کودکان مورد توجه قرار گیرد :
محافظت کردن
کفش هایی که روزانه پوشیده می شوند باید بدون آسیب رساندن به رشد عضلات پای کودک، از آنها محافظت کنند. کفش هایی که از محافظت کافی برخوردار نیستند می توانند منجر به زخم پاشنه و قوس و یا سینه پا شوند. بنابراین، پیدا کردن یک جفت کفش با یک کفی مناسب بسیار مهم است.
انعطاف پذیری
به خصوص در کفش های کتانی و کفش های ورزشی، میزان انعطاف پذیری کفش ها بسیار مهم است. خریداران خواهان کفشهایی هستند که همراه با گام های طبیعی خم شوند. با داشتن کفش هایی که انعطاف پذیر هستند، دوام کافی در برابر تحرکات ناگهانی برای کفش وجود دارد. بدون انعطاف پذیری کافی، پا باید از ماهیچه های دیگر برای حرکت استفاده کند و این نیروی حرکتی می تواند به ماهیچه های ساق پا آسیب برساند.
سبک وزن
کفش های شیک و سنگین را انتخاب نکنید. کفش هایی مانند اینها می توانند حرکت مناسب پاها را مختل کنند. بچه ها به کفش های سبک وزن نیاز دارند که به راحتی و آزاد بتوانند حرکت کنند.
آج
آج کف کفش ها باید طوری باشند تا از لغزش کودکان جلوگیری کنند. بهترین الگوی آج، طرحی شامل شیارهایی با بافت نازک در کف کفش است که ایمن بوده و جلوی لغزش را می گیرد.
تهویه
از آنجایی که پاهای کودکان زیاد عرق می کند، مهم است که کفش های مناسب جهت تنفس پا مانند موارد ذکر شده در بخش قبلی را دنبال کنید. اگر پاها خنک و خشک باقی بمانند، ناراحتی و بوی بد کاهش می یابد.
چگونگی پیدا کردن سایز مناسب
هنگام خرید کفش های مدرسه برای بچه ها، مطمئن شوید کفش مناسب است، تنگ نیست و فضای کافی برای انگشتان پا دارد. توجه داشته باشید که پای کودک هنوز به طور کامل شکل نگرفته است و کفشهای ضعیف می توانند باعث ایجاد آسیب به استخوان ها، رباط ها، اعصاب و ماهیچه ها شوند. در نتیجه، مهم است که کفش های مناسب را پیدا کنید. کودکان باید هنگام خرید کفش ها به همراه آورده شوند تا بتوانند آنها را برای چند دقیقه در داخل فروشگاه امتحان کنند. نمودارهای زیر سایز کودکان نوپا برای دختران و پسران را نشان می دهد.
اندازه کفش کودک نوپا
اندازه کفش کفش کودک نوپا بین ۷ تا ۱۰ است.
ستون سمت چپ سایز و ستون سمت راست طول کفش (به اینچ) را نشان می دهد. در این گروه سنی بنا به رشد زودهنگام، باید در مقاطع سریعتر، رشد پا و سایز کفش را چک کنید. البته اگر استانداردهای سایز در نقاط مختلف جهان یکسان نیست، می توانید ستون سمت راست را لحاظ کنید.بچه ها در این سن رشد کمتری نسبت به کودکیشان دارند و فقط در صورت نیاز باید کفشهایشان را عوض کنید.
سنین مدرسه اطمینان حاصل کنید که اطفال در نوک پا باید حدود نیم اینچ فاصله داشته باشند، اما نه بیشتر. همچنین هنگام راه رفتن نباید پاشنه هایشان بلغزد.

عرض کفش
پهنای پای اغلب کودکان با رشد آنها تغییر می کند. برای هماهنگی با پهنای پا، کفش های کودک نو پا و کودکان در عرض های مختلف، از جمله بزرگ، متوسط و باریک عرضه می شوند. اگر پای کودک ضخیم باشد، به احتمال زیاد یک کفش بزرگ ضروری است. برای بررسی عرض، هر دو پا را در بزرگترین عرض اندازه گیری کنید، سپس کفش را با بزرگترین اندازه انتخاب کنید. به عنوان یک قاعده کلی، عرض بزرگ، حدود یک چهارم اینچ سایز کفش را افزایش می دهد.
اگر از زبانه کفش، یک انگشت به راحتی وارد کفش پوشیده شده توسط کودک نشود، کفش فوق تنگ است. همچنین هنگام راه رفتن، به طور طبیعی یک شکستگی روی کفش نزدیک شست پا اتفاق می افتد که باید کاملاً در طول پا باشد. اگر بیش از حد عمیق و یا زاویه دار باشد، به این معنی است که کفش گشاد است.

خرید کفش
انواع کفش
برای هر کودک فقط چند جفت کفش وجود دارد که ضروری هستند، اگر چه تنوع زیادی وجود دارد. آن کفشهایی که برای مدرسه محبوبترند، شامل مواردی هستند که کاربردی و راحت هستند.
کفش های مخصوص جنب و جوش
خرید یک جفت کفش مناسب باید در صدر اولویتهای والدین باشد. داشتن این مدل از کفشها برای تحرک بدن و تنفس پا، در هر مقطعی از مدرسه، ضروری است. وقتی تصمیم می گیرید که پول خوبی را برای کفش هزینه کنید، روی این کفش ها تمرکز کنید، زیرا هر روز استفاده می شوند.

کفش های مجلسی
اینها اغلب به عنوان کفش مدرسه نامگذاری می شوند و داشتن یک جفت کفش گاه به گاه نیز ممکن است برای کودکان سودمند باشد. اینها اغلب از چرم ساخته شده و چیزی بین کفش کتانی و کفشهای راحتی بدون بند هستند. آنها به اندازه کافی برای بازی مناسب هستند، اما کمی رسمی تر از یک جفت کفش ورزشی تلقی می شوند. معمولاً رنگهای سیاه و قهوه ای رنگ غالب آنهاست.

کفش های رسمی
برای روزهایی که دانش آموزان باید برای یک رویداد خاص لباس بپوشند، ایده خوبی است که یک جفت کفش رسمی داشته باشند. از آنجایی که آنها هر روز پوشیده نمی شوند، لزومی ندارد از انواع گران انتخاب شوند.

چکمه
چکمه مورد اشتیاق شدید دختران است به ویژه اگر با آستر کرک دار همراه باشد و یک راه فوق العاده برای نگه داشتن پاهاست. با این حال، بیشتر استفاده آن در فصل زمستان است، بنابراین باید ضد آب و گرم باشند. اگر خریدار در آب و هوایی زندگی می کند که زمستان سخت وجود ندارد، چکمه لازم نیست.

کفش ورزشی
برای کودکان که در ورزش فعالیت می کنند، اغلب کفش های ویژه ای مورد نیاز است. برای فوتبال، بیس بال، گلف، و … .

سندل
تهیه سندل ضروری نیست، با این حال، آنها به دلایل زیادی یک کفش بسیار محبوب هستند. آنها رنگارنگ و راحت، ارزان، ضد آب و قابل شستشو هستند. برای کسانی که شنا می کنند ایده آل هستند و می توانند برای تردد در نقاط لغزنده پوشیده شوند.
نتیجه
خرید کفش می تواند یک تجربه سرگرم کننده باشد. با سر زدن به مغازه ها، خریداران متوجه خواهند شد که انتخابها فراوان است. دانستن اینکه چه نوع موادی در کفش بچه ها استفاده می شود و اینکه چه ویژگی هایی هنگام انتخاب کفش باید لحاظ شود، مهم است. با توجه به این نکات می توانید یک کفش مقرون به صرفه تهیه کنید.