نمایش «عجله نکن سنجاقک» در خانه کودک

تئاتر کودک «عجله نکن سنجاقک» که روایتی از کم‌رنگ شدن عاطفه میان انسان‌ها است تا ۳۰ اردیبهشت در خانه کودک اصفهان به روی صحنه می‌رود.

حسن وحید دستجردی، کارگردان این تئاتر با توضیح اینکه این نمایش آخرین ساخته گروه «نقش هنر اصفهان» با نویسندگی امیر بهبودنیا است به ایسنا گفت: این گروه پیش از این، نمایش‌های «از مکتب تا مدرسه» به نویسندگی و کارگردانی حسن وحید دستجردی، «پهلوان مهربان» به کارگردانی حسن وحید دستجردی و نویسندگی محمدرضا رهبری و «آسمان آفتابی شد» به نویسندگی امیر بهبودنیا را در کارنامه داشته است.

او با توضیح اینکه دراماتورژی (تحلیل و تفسیر نمایشنامه) «تئاتر عجله نکن سنجاقک» برعهده فرشته شاه‌بندری یکی از مدیران و فعالان عرصه تئاتر کودک و نوجوان بوده است، ادامه داد: این نمایش روایتی از مهر و محبتی است که از میان انسان‌ها رخت بربسته و به‌طور کلی کم‌رنگ شدن عواطف آدم‌ها است. در این تئاتر حشره‌هایی، در کنار یکدیگر جمع می‌شوند تا در مورد همین مهر، محبت و عاطفه از بین رفته صحبت کنند. پرسش کلیدی آنها این است که چرا انسان‌ها به نقطه‌ای از بی‌مهری رسیده‌اند که حتی برای یکدیگر آرزوی مرگ می‌کنند!؟»

دستجردی با اشاره به اینکه نمایش «عجله نکن سنجاقک» قرار بوده قبل از کرونا و در حدود سه سال پیش اجرا شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه کرونا ضربه‌های مهلکی به گروه‌های نمایشی وارد کرد که این گروه هم مستثنا نبود. البته هنر تئاتر اصفهان این روزها به خوبی در جریان است و مسئولان این عرصه هم حمایتگر تولیدات هستند. گرچه برخی همکاران نارضایتی دارند اما این گروه سعی کرده تا خود را درگیر حواشی نکند و ارتباط خوبی با مردم و مسئولان داشته باشد تا به اهداف و نظراتی که همه به آن می‌اندیشند، دست پیدا کرده و گوشه‌ای از خلأهای جامعه را پر کند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش می‌توانند از تاریخ ۱۷ تا ۳۰ اردیبهشت، ساعت ۱۸ به خانه کودک، حدفاصل سی‌وسه‌پل تا پل آذر (بوستان کودک) مراجعه کنند.

منبع: ایسنا