کودکان واکسینه نشده بیشترین موارد بستری کرونا در آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده (CDC) اعلام کرد: ۸۷ درصد از کودکان بستری شده در بیمارستان در موج شیوع سویه اُمیکرون در برابر کرونا ویروس واکسینه نشده بودند.

بر اساس مطالعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده که روز گذشته (سه شنبه) منتشر شد، آمده است: اکثر کودکان پنج تا ۱۱ ساله که در دوره موج افزایشی کرونا ناشی از شیوع سویه اُمیکرون در بیمارستان بستری شده بودند، واکسن تزریق نکرده بودند.

مطالعه انجام شده روی کودکان بستری شده در بیمارستانهای ایالات متحده از ۱۹ دسامبر تا ۲۸ فوریه نشان داد که نرخ بستری شدن در بیمارستان برای افرادی که واکسینه نشده بودند ۲.۱ برابر بیشتر از کودکانی بوده که در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده بودند.

بر اساس مطالعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، از ۳۹۷ کودک بستری شده در بیمارستان در طول دوره شیوع سویه اُمیکرون، ۸۷ درصد واکسینه نشده بودند، ۳۰ درصد هیچ بیماری زمینه ای نداشتند و ۱۹ درصد در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

به گزارش پایگاه آکسیوس، این گزارش نه تنها اثربخشی واکسیناسیون علیه بستری شدن در بیمارستان‌ ناشی از کروناویروس را برجسته کرده بلکه بر نابرابری‌های نژادی در این همه‌گیری نیز تاکید می‌کند. کودکان سیاه پوست ۳۴ درصد از موارد بستری در بیمارستان را تشکیل می‌دهند که واکسن کرونا دریافت نکرده بودند، در حالیکه این میزان برای کودکان سفیدپوست ۳۰.۷ درصد و برای کودکان هیسپانیک ۱۸.۹ درصد است.

منبع: ایسنا