«بز کلاه به سر» به بچه‌ها رسید

کتاب «بز کلاه به سر» نوشته پروین پناهی منتشر شد.

 این کتاب با موضوع قدرشناسی و شکرگزاری، با تصویرگری فاطمه خسرویان و با تم طنز و تخیلی برای مخاطبین گروه سنی ب و ج توسط انتشارات مدرسه منتشر شده است.

ناشر در معرفی «بز کلاه به سر» نوشته است: داستان درباره مردی است که اسم ندارد و احساس می‌کند به درد نمی‌خورد و برای کاری ساخته نشده است و دائم عجز و ناله می‌کند و حتی همان کلاهی که به سرش است برایش نشان از چیزهای بی‌ارزش است اما وقتی همان را از دست می‌دهد تازه متوجه می‌شود که قدر چیزهای خوبش را حتی اگر کوچک باشد بداند.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «یک مردی بود که اولش اسم نداشت اما بعدها مردم او را بزدار صدا کردند. بزدار از دار دنیا هیچ نداشت. خودش بود و یک بزش! یک روز بزدار تکیه داده بود به دیواری  و با خودش حرف می‌زد و می‌گفت: هیچی ندارم! از دار دنیا همین یک بز را دارم با همین کلاه که روی سرم مانده! ». دستی به سر بزش کشید و گفت: «هی، بزی‌جان! بیا همین یک کلاه را هم بدهم به تو». کلاهش را در آورد و بر سر بز گذاشت. بز سری تکان داد و با سرعت پا به فرار گذاشت…

از پناهی پیش‌تر کتاب «شاه و ماه» از طرف انتشارات مدرسه به چاپ رسیده است. تصویرگر در  این کتاب نه تنها به مهارت بالایی در تصویرسازی و داستان‌سرایی بلکه به دانشی قوی‌تر در زمینه سلیقه مخاطب پا نهاده است.

او با شناختی که از مخاطب داشته، توانسته در تصویرسازی هم نظر کودکان و هم والدین را جلب کند.

«بز کلاه به سر» دارای ۴۰ صفحه رنگی و اندازه رحلی در فروشگاه‌های سراسر کشور و همچنین فروشگاه مجازی انتشارات مدرسه https://enmabazar.ir/ در دسترس مخاطبان قرار دارد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

مسابقه کتابخوانی «مغز کودک من»