تزریق دز سوم واکسن الزام مقابله با امیکرون

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی و فوق تخصص ریه گفت: مردم نباید به شایعات بی‌پایه و اساس در مورد واکسن بها داده و در این زمینه اقدام غیرعقلانی انجام دهند.

حسن قبادی در حاشیه جلسه تخصصی مبارزه با بیماری کرونا در گام ششم اظهار کرد: بهترین راه در مقابله با ویروس چموش و ناشناخته کرونا تزریق هر ۳ دز واکسن است تا ایمنی بدن افزایش یافته و قدرت انتقال ویروس به حداقل برسد.

وی ضرورت استفاده از ماسک ۳ لایه و استاندارد را در پیشگیری از انتقال این ویروس یادآور شد و تصریح کرد: ویروس کرونا از لحاظ ناقل و مزمن بودن هیچ شاخصه خاصی ندارد و بهتر است در ایام بستری و قرنطینه مراقبت‌های بهداشتی و موازین مورد تاکید رعایت شود.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی و فوق تخصص ریه گفت: هنوز وضعیت شکننده کرونایی در سطح کشور و استان ادامه دارد و ما در استان اردبیل هنوز به اوج پیک ششم کرونا با سویه امیکرون نرسیدیم و احتمال افزایش بیماران و مراجعات به شکل انفجاری در هفته‌های پیش رو وجود دارد.

قبادی مدت بستری بیماران مبتلا به امیکرون را ۵ تا ۷ روز اعلام کرد و افزود: افراد در این مدت باید مراقبت‌های لازم را انجام داده و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

وی بیشترین نگرانی خانواده‌ها را از ابتلای کودکان در گروه‌های سنی مختلف اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون در گروه سنی کودکان علایم این بیماری نگرانی‌های جدی به وجود نیاورده و بهتر است والدین با تمرکز بر درمان و پیشگیری زمینه بهبود شرایط را با یک عزم جدی در ابعاد مختلف فراهم کنند.

قبادی تزریق ۲ میلیون دز واکسن کرونا را در ماه‌های گذشته یادآور شد و خاطر نشان کرد: دز اول تا ۹۶ درصد و دز دوم تا ۸۷ درصد تزریق در جمعیت استان اردبیل انجام شده اما در دز سوم با تزریق ۳۲ درصد جمعیت واجد شرایط، ما هنوز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر مردم هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بیش از ۳۷۰ هزار نفر در استان در نوبت سوم تزریق واکسن کرونا هستند که انتظار می‌رود هر چه سریعتر برای تزریق دز سوم مراجعه کنند.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی در مورد برگزاری آزمون‌های حضوری دانشجویان در دانشگاه‌ها بیان کرد: تا زمانی که رنگ شهرها به قرمز در نیاید، ما موظف به برگزاری آزمون به شکل حضوری هستیم و این روش می‌تواند بهترین راه ارزیابی آموزش و تحصیل دانشجویان باشد.

قبادی ادامه داد: برای دانشجویان گرفتار کرونا اتاق‌های ایزوله آزمون در نظر گرفته شده تا به راحتی بتوانند در این شرایط به سئوالات و پرسش‌های مطرح شده پاسخ دهند.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی و فوق تخصص ریه گفت: هنوز ۵۰ درصد ظرفیت مراکز بیمارستانی استان در پیک ششم استفاده نشده و ما امکانات مناسب اکسیژن‌ساز و سایر تجهیزات را برای بستری بیماران داریم و از لحاظ نیروی انسانی نیز مشکل خاصی در موج ششم کرونا نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا

مرتبط:

کودکان ۵ سال به بالا چه واکسن هایی بزنند؟