وحشت کودکان از بازی با یکدیگر در دوره همه‌گیری کرونا

کارشناسان “نظام درمان عمومی انگلیس” می‌گویند: به دنبال تکرار موارد قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی در این کشور، کودکان حتی پنج ساله نیز از دیدار با دوستانشان وحشت دارند.

کارشناسان انگلیسی می‌گویند: کودکان کم سن و سال از سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) و آغاز قرنطینه‌ها در این کشور، چنان دچار اضطراب و افسردگی شده‌اند که بسیاری از آن‌ها حتی از خروج از خانه وحشت دارند.

آمار منتشر شده در نشریه “تلگراف” حاکی از آن است که در مدت سه تا پنج سال آینده در نتیجه مستقیم همه‌گیری کرونا، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بر تعداد کودکان و نوجوانانی که به درمان‌های روانی نیازمندند افزوده خواهد شد.

هم‌اکنون نیز از زمان اعمال نخستین قرنطینه در این کشور تعداد ۴۲۰ هزار و ۵۰۱ جوان در مراکز درمان عمومی انگلیس تحت درمان‌های روانی قرار گرفته‌اند اما این احتمالا نمونه کوچکی از واقعیت تعداد آن‌هاست.

در آغاز همه‌گیری کرونا، وقت ملاقات برای خدمات خصوصی روان‌درمانی کودکان دو هفته بود اما اکنون بسیاری از روانشناسان خصوصی هم با دو برابر شدن تقاضای درمان از طرف والدینِ نگران، سخت تحت فشار قرار گرفته و دیگر بیمار جدید نمی‌پذیرند.

مرکز بهداشت روان انگلیس برآورد می‌کند که احتمالا اکنون تقاضا برای خدمات روان‌درمانی سه برابر امکانات موجود است.

دِیم ریچل دوُ سوزا، کمیسر مسئول کودکان در انگلیس خطاب به اجلاس کنفدراسیون نظام درمان عمومی انگلیس گفت که مشکلات مرتبط با سلامت روان، بزرگ‌ترین نگرانی نسل کنونی کودکان است. وی افزود که کودکان در سراسر کشور از ضربه روانی ناشی از قرنطینه رنج می‌برند و سخت در تلاش هماهنگی با تغییرات پی‌درپی در زندگیشان هستند.

وی یادآور شد: من به گوشه و کنار کشور سفر کرده و آن چهره‌های کوچک و غمگین را دیده‌ام … در حالی که دست‌هایشان را دور دوستانشان حلقه می‌کنند به من از ضربه‌ای می‌گویند که از درگذشت مادربزرگ و پدربزرگشان خورده و حتی نتوانسته‌اند در مراسم ختمشان شرکت کنند. آن‌ها از این می‌گویند که از قرنطینه خارج می‌شوند و دیگر دوستانشان را نمی‌شناسند، دیگر نمی‌دانند با دیگران چطور حرف بزنند.

یک مقام ارشد نظام درمان عمومی در این باره گفت: کودک پنج ساله من خانه‌نشین شده است چون از بیرون رفتن وحشت دارد – مدرسه که هیچ. حتی کسی نمی‌تواند مرا به یک روانشناس خصوصی معرفی کند چون روانپزشکی را در محله نمی‌شناسد که کودکی به این سن را بپذیرد.

متخصص دیگری نیز گفته است دخترش که تحت درمان است از رفتن به “ساعت بازی با کودکان” وحشت دارد.

به گزارش ایندیپندنت، کلر مرداک، مدیر اداره بهداشت روان نظام درمان عمومی انگلستان، گفت: همه‌گیری، زندگی کودکان و جوانان را زیرورو کرده است و هرچند اکنون نسبت به گذشته در نقاطی از کشور تعداد بیشتری از جوانان تحت مداوا قرار دارند، نظام درمان عمومی با آموزشگاه‌ها و دیگر نهادهای دولتی از جمله ۱۸۳ تیم حمایت‌های روانی در سراسر کشور همکاری می‌کند تا به موقع وارد عمل شده و به کودکان و جوانان کمک کند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

بازی‌های موثر در کنترل رفتار و خشم کودکان

تاثیر بازی‌های پدران با کودکان