آغاز ساخت بزرگترین پرورشگاه خاورمیانه در شیراز

همزمان با پنجمین روز از ایام‌الله دهه فجر، طی مراسمی با حضور استاندار فارس و شماری از مسئولان استانی عملیات ساخت بزرگترین پرورشگاه خاورمیانه و مجموعه درمانگاهی در شهر صدرا شیراز آغاز شد.

استاندار فارس شنبه ۱۶ بهمن در این مراسم گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت ۵ هکتار و با زیربنای بالغ بر ۴۰ هزار مترمربع شامل مجموعه درمانگاهی، آموزشی، ورزشی و اقامتی با ظرفیت پذیرش ۶۰۰ مددجوی یتیم از محل موقوفه حاج خلیل زالی ساخته می‌شود.

او با بیان اینکه این پروژه در دو فاز قابل اجراست که فار نخست ۴۰ درصد پروژه با اعتبار بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان را شامل می‌شود، افزود: برای مرحله دوم ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و پیش بینی می شود مرحله اول تا ۲ سال آینده به بهره برداری برسد.

استاندار فارس اظهار کرد: زمان اتمام این اجرای پروژه ۴ سال  است که با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان با تمامی تجهیزات افتتاح خواهد شد.

ایمانیه در ادامه با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید تریبون صدای مردم باشند، از اصحاب رسانه خواست زمان کلنگ‌زنی ها را رصد و از همگی ما مطالبه گری کنند تا پروژه‌ها را به موقع تحویل دهیم.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه فارس نیز گفت: مطالعات ساخت این پروژه از سال ۹۸ آغاز و سال ۹۹ طراحی، معماری سازه و تاسیسات ژئوتکنیک بر روی آن انجام شد.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی، با یادآوری اینکه اوایل سال ۱۴۰۰ مجوز احداث آن توسط شهرداری صدرا داده شد، گفت: مناقصه انتخاب پیمانکار پروژه در چند مرحله انجام شد.

گفتنی است، موقوفه زالی یکی از بزرگترین موقوفات کشور است که بیش از ۱۲ رقبه را شامل می‌شود که قریب ۷۰ سال پیش توسط حاج خلیل زالی وقف شد.

اراضی موقوفه حاج خلیل زالی در سمت شمال شرقی شیراز و باجگاه، شهر صدرا، اراضی سوه و پشت باغ بیضاء، خفر، کوار واقع شده که طبق نیات واقف درآمد حاصله از اراضی فوق باید به مصرف کودکان بی سرپرست، بیماران بی بضاعت، دانش‌آموزان نیازمند و خدمات بهداشتی به جامعه هزینه می‌شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

نحوه تربیت کودکان بی سرپرست