برگزاری کارگاه بازی‌درمانی در اصفهان

 دفتر مشاوره و سلامت دانشجویی دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان، کارگاه بازی‌درمانی را ویژه بیش فعالی، نقص توجه، پرخاشگری و نافرمانی کودکان برگزار می‌کند.

این کارگاه با ارائه گواهی معتبر ۱۲ ساعت آموزشی توسط مرضیه شریفی ویژه دانشجویان و گروه‌های آزاد برگزار می‌شود.

آسیب شناسی کاربردی اختلالات بیش فعالی، نقص توجه و پرخاشگری و نافرمانی کودکان، ارائه بازی‌ها و تمرین‌های کاربردی برای اصلاح و افزایش توجه در کودکان دارای بیش فعالی، نقص توجه، مدیریت رفتار کودکان، بازی‌هایی برای کنترل خشم کودکان پرخاشگر، کاردرمانی در منزل برای کودک بیش فعال و نقص توجه و آموزش و توانمندسازی والدین برای همراهی با کودک پرخاشگر، لجباز و بیش فعال از جمله موضوعات این کارگاه است.

این کارگاه ویژه بانوان و به‌صورت غیرحضوری در دو گروه برگزار می‌شود.

گروه اول پنج شنبه‌ها (۱۴ بهمن تا ۵ اسفند) ساعت ۹ تا ۱۲ و گروه دوم یکشنبه‌ها(۱۷ بهمن تا ۸ اسفند) ساعت ۱۵ تا ۱۸ است.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که کودکان دارای نقص توجه و بیش‌فعالی با آن درگیر هستند، مشکلات کنترل رفتاری هیجانی است که ارتباط اجتماعی را در خانه و مدرسه دچار مشکل می‌کند و بعضی از این مشکلات شامل مشکلات اجتماعی، پرخاشگری و قانون‌شکنی هستند.

این مشکلات اگر در کودکی درمان نشوند می‌توانند در بزرگسالی مشکلاتی مانند سوء استفاده مواد، نافرمانی در محل کار، تداوم شغلی کوتاه‌تر و اعمال ضداجتماعی بیشتر را به وجود آورند. امروزه استفاده از بازی‌درمانی برای کودکان با اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی رواج یافته است. بازی‌درمانی به‌عنوان رویکردی فعال به کودک اجازه می‌دهد تا احساسات خود را با استفاده از بازی آشکار کند.

منیع: ایسنا

مرتبط:

فهرستی برای هفته جهانی بازی