«من ببعی خودم را می‌خواهم» برای بچه‌ها

کتاب «من ببعی خودم را می‌خواهم» نوشته ملیحه شاهرخی جاوید برای کودکان منتشر شد.

این کتاب  از مجموعه کتاب‌های «آکادمی داستان» در ۲۴ صفحه با قیمت ۳۵ هزار تومان و شمارگان ۵۰۰ نسخه در انتشارات پرنده آبی (واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) منتشر شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: این اثر داستانی‌تخیلی را ملیحه شاهرخی جاوید برای گروه سنی «الف» و «ب» با موضوع دوستی، وابستگی، پذیرش تغییرات و تلاش برای رسیدن به هدف نوشته است. سارا آتش‌هوش نیز تصویرسازی کتاب را برعهده داشته است.

مجموعه کتاب‌های «آکادمی داستان»، مجموعه‌ای است که در آن‌ها تصویر جایگاه کلیدی و اصلی را دارد. در کارگاه‌های کتاب تصویری این آکادمی تلاش شده است تا با ایده‌های تصویری، زبان تصویر و تجربه به‌کارگیری کلام، در کوتاه‌ترین و تأثیرگزارترین حالت پیام منتقل شود و کتاب‌هایی کارآمد، چندوجهی، مناسب مخاطب امروز و با موضوعاتی به‌روز تولید شود.

داستان کتاب «من ببعی خودم را می‌خواهم» بدین روال است که در تابستانی پشم‌های ببعی قهوه‌ای را کوتاه‌ می‌کنند. این کار باعث می‌شود که پشم‌کوچولو شخصیت اصلی داستان از ببعی قهوه‌ای جدا شود. پس از این جدایی او فصل به فصل به دنبال ببعی خودش می‌گردد و از جدایی غمگین است و مایل که در کنار ببعی قهوه‌ای باشد. به همین دلیل او به کمک باد فرار می‌کند تا ببعی قهوه‌ای را پیدا کند و همیشه در کنارش بماند. داستان کتاب در مسیر همین ماجراجویی‌ و اتفاقاتی که پشم‌کوچولو از سر می‌گذراند، روایت می‌شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

معرفی کتاب پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی

معرفی کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی