انتشار «زیر سایه آفتاب» برای نوجوانان

رمان نوجوان «زیر سایه آفتاب» نوشته نیلوفر مالک منتشر شد.

این رمان با تصویرگری ساناز زمانی در ٩٨ صفحه با شمارگان ۵٠٠ نسخه و با قیمت ۴۵ هزار تومان در انتشارات سروش کتاب برای گروه سنی ١٢ سال به بالا وارد بازار نشر کودک و نوجوان شده است.

نیلوفر مالک با اعلام این خبر گفت: «زیر سایه آفتاب» موضوعی اجتماعی دارد و با توجه به مقطع زمانی اواخر دهه ۳۰ نوشته شده است. شخصیت اصلی رمان پسری نُه‌ساله به نام «ذبیح» است که به خاطر حادثه‌ای در کودکی زبانش بند آمده است. او پدرش را از دست داده و با مادرش که برای مردم رختشویی و کارگری می‌کند در یک اتاق زندگی می‌کند. ذبیح در مغازه آهنگری شاگرد است و شاگرد دیگرِ مغازه که کمی بزرگتر از اوست برای او قلدری می‌کند. در همین اثنا او با مردی که در سبزه‌میدان مغازه کبابی دارد آشنا می‌شود و این آشنایی زندگی او را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «ذبیح ناخودآگاه چشم باز کرد. بالای سرش هیکل تنومندی را دید که گوش قادر را گرفته بود و می‌کشید. سر قادر کج شده بود به طرف بالا و آه و ناله می‌کرد. گریه ذبیح بند آمد. به ناشناس خیره شد. اول فکر کرد اوس رحیم است اما نبود. اوس رحیم چاق بود و کوتاه. اما این مرد بلندبالا بود و چهارشانه. پشتش به آفتاب بود و صورتش خوب دیده نمی‌شد. اما ذبیح او را شناخت…»

نیلوفر مالک عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است و پیش‌تر آثاری چون «رویای بعدازظهر»، «دخترخاله‌ها»، «جایی آن طرف پرچین»، «بوی خوش خاله گلاب»، «نامه‌ای برای عمو رحمان»، «سقای تشنه‌لب»، «شام غریبان»، «مثل یاوران امام حسین (ع)» و «محبت مادر» را به حوزه ادبیات عرضه کرده است.

منبع: ایسنا