نخستین بوستان ویژه ورزش کودکان توان‌یاب

 مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از برنامه‌ریزی برای افتتاح نخستین مجموعه مناسب‌سازی شده‌ جهت ورزش کودکان معلول شرق کشور در مشهد توسط شهردار مشهد به مناسبت روز جهانی معلولان خبر داد.

مسعود فیروزی  اظهار کرد: این مجموعه هم‌اکنون در بوستان بسیج واقع در شمال شرقی مشهد توسط شهرداری مشهد و در راستای تحقق شعار «شهر مهربان» در حال ساخت و نصب است و در روزهای آینده مورد آزمایش نهایی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد با همکاری کارشناسان بهزیستی و جامعه معلولان استان وسایل بازی این بوستان‌ها را برای کودکان دارای معلولیت مناسب‌سازی می‌کنند. در فاز نخست این طرح برای کودکان اوتیستیک، کودکان دارای معلولیت جسمی حرکتی و کودکان نابینای زیر ۱۰ سال مناسب‌سازی می‌شود.

فیروزی تصریح کرد: با فرمانداری‌های شهرستان‌های استان که رئیس کمیته‌ فنی مناسب‌سازی در شهرستان‌ها هم هست، در حال رایزنی هستیم تا دست کم در بوستان‌هایی که امکانات کافی وجود دارد، وسایل بازی را برای  ورزش کودکان دارای معلولیت نصب کنند تا این کودکان نیز از نعمت تحرک و ورزش در فضای پارکی و تفریحی بهره‌مند شوند. شهردار، مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد و همچنین شورای شهر همکاری جدی و تنگاتنگی با بهزیستی دارند و دغدغه‌مند معلولان هستند. امیدواریم این همکاری روز به روز بیشتر و نتایج آن برای معلولان عزیزمان ملموس‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: به دوستان شهرداری هم گفته‌ایم که کودکان دارای معلولیت نباید از سایرین جداسازی شوند و به همین خاطر وسایل بازی آن‌ها در کنار وسایل بازی کودکان غیرمعلول نصب می‌شود تا هیچ‌گونه احساس جدایی و جداسازی در میان نباشد و همه‌ کودکان در کنار یکدیگر از این فضاها بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در خصوص برگزاری برنامه‌های روز جهانی معلولان در استان اضافه کرد: امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای هفته معلولان تدارک دیده‌ایم که مشروح آن هفته‌ اول آذر ماه اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

ورزش کودکان در زمان شیوع کرونا