برنامه‌های مجازی هفته ملی کودک در خراسان جنوبی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های هفته ملی کودک امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

طاهره حمیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تقارن هفته ملی کودک و ماه صفر به‌منظور حفظ پاسداشت روزهای سوگواری، برنامه‌های کانون در این رویداد ملی رنگ و بوی عاشورایی و حسینی به خود گرفته و تمامی برنامه‌ها با هماهنگی سازمان‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان با این محوریت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: پخش فیلم‌ها و نمایش‌ها و انمیشن‌های کانون در سایت‌ها و پورتال‌های اینترنتی کانون، نمایش آثار هنری برگزیده کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون، راه‌اندازی سایت فروش اینترنتی محصولات کانون از برنامه‌های  اولین روز هفته ملی کودک در استان بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتشار بیانیه‌ استانی هفته ملی کودک، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی آثار هنری، نصب بنر نقاشی‌هایی با موضوعات عاشورایی در سطح شهرهای استان، دیدار با مسوولان استانی و خانواده‌های شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، افتتاح ۲ آسمان نمای دیجیتال در شهرهای بیرجند و طبس و دومین مرکز سیار روستایی کانون در شهرستان بیرجند و برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در سطح مراکز کانون بخشی از از برنامه‌های پیش بینی شده در استان است.

وی یادآور شد: هفته ملی کودک همزمان از روز شنبه ۱۲ مهرماه آغاز و تا پایان هفته با شعار «آینده را باید ساخت» به مرحله‌ اجرا در خواهد آمد.

حمیدی با اشاره به راه‌اندازی سایت اینترنتی فروش کتاب و محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز ۱۲ مهر امسال بیان کرد: در این سایت به نشانی Shop.kpf.ir در حال حاضر بیش از ۲۲ هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان به‌صورت اینترنتی عرضه شده است.

وی  همچنین از ارایه ۲۵ درصد تخفیف در فروش کتاب‌های کانون در این سایت همزمان با هفته ملی کودک، روزهای ۱۲ تا ۱۷ مهرماه جاری نیز خبر داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶ انیمیشن پرمخاطب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با فرا رسیدن هفته ملی کودک، به نمایش در می‌آید گفت: بر همین اساس «روباهی که به دنبال صدا رفت» ساخته فاطمه گودرزی تولید سال ۱۳۹۰، «کیمیاگر» به کارگردانی مهدی خرمیان تولید سال ۱۳۸۹، «یکی کم است» اثر عبدالله علیمراد تولید سال ۱۳۷۶، «از طهران تا تهران» ساخته سودابه آگاه و نفیسه ریاحی تولید سال ۱۳۶۲، «گلباران» به کارگردانی علی‌اکبر صادقی تولید سال ۱۳۵۱ و «خیمه خورشید سوخت» ساخته ایرج محمدی‌رزینی تولید سال ۱۳۹۶ عنوان‌های این انیمیشن‌ها هستند.

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان به انیمیشن از ۱۲ تا ۱۷ مهرماه جاری می‌توانند از طریق پرتال اینترنتی کانون به نشانی th.kpf.ir به تماشای این آثار بنشینند.

حمیدی ادامه داد: کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی کانون پرورش فکری نیز ویژه فصل پاییز هم در شهرستان‌های وضعیت قرمز به صورت مجازی و در شهرستان‌هایی که شرایط مطلوبی دارند با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی حضوری برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا

مرتبط:

رژه خودرو‌های سیار همدان در نخستین روز هفته ملی کودک

برنامه‌های هفته ملی کودک بر بستر ‌فضای مجازی برگزار ‌می‌شود