«من مهدی آذریزدی هستم»

رمان نوجوان «من مهدی آذریزدی هستم» نوشته هادی حکیمیان منتشر شد.

این کتاب در ۲۷۸ صفحه و در دو نسخه‌ الکترونیکی و کاغذی توسط نشر صاد منتشر شده است.

در معرفی «من مهدی آذریزدی هستم» توسط ناشر چنین آمده است: این اثر داستانِ دو نوجوان به نام‌های حسینعلی و کوچک‌علی است که در دهه ۳۰ زندگی می‌کنند. آن‌ها برای رساندن یک چمدان امانتی به همراه یکی از آشناهایشان که راننده کامیون است راهی تهران می‌شوند. این دو نوجوان طی حوادثی در تهران با مهدی آذریزدی نویسنده کودک و نوجوان آشنا می‌شوند. آشنایی آن‌ها با اتفاق‌های عجیبی همراه می‌شود تا جایی که به مجلس شورای ملی و کاخ سلطنتی شاه نیز می‌روند.

هادی حکیمیان متولد ۱۳۵۷ و اهل یزد است. از او تاکنون آثاری مانند: برج قحطی، برج ناز، خواب پلنگ، پست طهران، باغ خرمالو، تنگه زاغ، گل انارها را باد می‌برد و باد سرخ منتشر شده است. حکیمیان برای این آثار جوایزی نیز دریافت کرده است: جایزه شهید غنی‌پور برای کتاب برج قحطی و خواب پلنگ، جایزه قلم زرین برای کتاب باغ خرمالو و خواب پلنگ، جایزه داستان انقلاب برای باغ خرمالو و پست طهران، جایزه شهید اندرزگو برای باغ خرمالو، جایزه کتاب سال استان یزد برای برج قحطی و برج ناز، جایزه کتاب سال تاریخ انقلاب اسلامی برای کتاب تنگه زاغ، نامزد جایزه جلال آل‌احمد برای برج قحطی، نامزد جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی برای خواب پلنگ و باغ خرمالو.

همچنین در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «پاسبان هیکل قلچماق و گنده‌ای داشت، طوری که با یک دست پس گردن من را گرفت و با دست دیگر پس گردن حسینعلی. بعد هم توی هوا بلندمان کرد و چنان فشار می‌داد که نگو و نپرس. راستش اول من گریه افتادم. این‌جور وقت‌ها حسینعلی پوست کلفت‌تر بود، طوری که تا آن روز گریه او را ندیده بودم اما همچین که جناب حائری‌زاده اسم زندان را آورد، حسینعلی هم بنا کرد به گریه‌کردن.»

نسخه‌ کاغذی کتاب «من مهدی آذریزدی هستم» را می‌توانید با قیمت ۶۹ هزار تومان از سایت نشر صاد به نشانی Saadpub.ir تهیه کنید، و نسخه‌ الکترونیکی کتاب نیز با قیمت ۳۴ هزار تومان قابل دریافت از طاقچه است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

کتاب «نگاهی به تاریخ ادبیات کودکان و نوجوانان» منتشر شد