کتاب «نگاهی به تاریخ ادبیات کودکان و نوجوانان» منتشر شد

کتاب «نگاهی به تاریخ ادبیات کودکان و نوجوانان» با عنوان «دریچه» اثر «رضا موزونی» نویسنده و پژوهشگر کرمانشاهی منتشر شد.  این کتاب حاصل تجربه و مطالعه چهره‌ نام آشنای فرهنگ و ادب کرمانشاه «رضا موزونی» در حوزه کودکان و نوجوانان است.

موزونی روز چهارشنبه گفت: سالهاست که به صورت مستقیم با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستم، دنیای آنها را تجربه کرده ام و از جدیدترین تحولات در این حوزه آگاهم.

وی اظهار داشت: چند سالی که رشته ادبیات کودکان و نوجوانان را در دانشگاه تدریس می کردم احساس کردم منبعی جامع و در عین حال  جمع و جور و متناسب با دوره های دانشجویان وجود ندارد که تمامی سرفصل‌های تعریف شده این واحد درسی را پوشش دهد.

وی اضافه کرد: تصمیم گرفتم این کتاب را بنویسم و بعد از چهار سال این کار پژوهشی به پایان رسید.

این نویسنده کودک افزود: علاوه بر دانشجویان، مربیان کانون، مربیان پیش دبستانی‌ها، معلمان و خانواده ها نیز می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

«تاریخ ادبیات کودک در ایران، نویسندگان نامی این حوزه، معیارهای کتاب کودک و نوجوان، موفق ترین کتاب‌های کودک و نوجوان و مبحثی گسترده در باره قصه و قصه‌گویی، انواع قصه، قصه‌های مناسب گروه‌های مختلف سنی و شیوه‌های قصه‌گویی» از جمله بخش‌های این کتاب است.

کتاب تاربخ ادبیات کودکان و نوجوانان توسط انتشارات دیباچه در شمارگان هزار جلد منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

از رضا موزونی تاکنون ۱۷ عنوان کتاب به چاپ رسیده که بعضی از آنها به زبان‌های دیگر ترجمه شده است.

منبع: ایرنا

مرتبط:

مردم دنیا کدام کتاب ها را بیشتر خوانده‌اند؟

کتاب خوان ها، از کدام فواید سلامتی آن بهره می‌برند؟