انتشار ۳ کتاب از «نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک»

کتاب  «پسرک فقیر» نوشته مارک تواین، «نادان» نوشته لئو تولستوی و «گربه‌های کپنهاگ» نوشته جیمز جویس از مجموعه «نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک» با ترجمه غلامرضا امامی منتشر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، «گربه‌های کپنهاگ» نوشته جیمز جویس با ترجمه غلامرضا امامی و تصویرگری کیسی سارو در ۲۴ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۹ هزار تومان در نشر پرتقال راهی بازار کتاب کودک شده است.

در نوشته پشت جلد این کتاب که در مجموعه «نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک» منتشر شده می‌خوانیم: جیمز جویس (۱۸۸۲ دوبلین – ۱۹۴۱ زوریخ) مشهورترین نویسنده جهانی معاصر به شمار می‌آید که همه داستان‌هایش به زبان انگلیسی انتشار یافته‌اند. او پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی به اروپا مهاجرت کرد و در کشورهای ایتالیا، سوئیس، فرانسه و دانمارک به نوشتن پرداخت.

از جویس دو داستان زیبا برای کودکان و نوجوانان به جا مانده است؛ «گربه و شیطان» و «گربه‌های کپنهاگ».

«گربه‌های کپنهاگ» قصه‌ای است که وی در سال ۱۹۳۶ از دانمارک برای نوه‌اش فرستاد. این داستان در سال‌های اخیر یافته و منتشر شده است. داستانی که گذشته از جنبه طنزآمیزش، از یک قصه کودکانه سرگرم‌کننده فراتر می‌رود و صورت تند و تیز ضداستبدادی به خود می‌گیرد.

 

همچنین «پسرک فقیر» نوشته مارک تواین با ترجمه غلامرضا امامی و تصویرگری نیکولت در ۲۱ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۹ هزار تومان در مجموعه یادشده عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: مارک تواین (۱۹۱۰-۱۸۳۵ م) نویسنده شهیر آمریکایی است. وی در دوازده‌سالگی پدرش را از دست داد و نخست به کارگری و حرف‌چینی و سپس ناخدایی کشتی پرداخت. داستان‌های زیبای طنزآمیز تواین به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه شده‌اند و هرساله میلیون‌ها نسخه از قصه‌هایش منتشر می‌شود.

 

دیگر کتاب منتشرشده در مجموعه «نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک»، «نادان» نوشته لئو تولستوی است که با ترجمه امامی و تصویرگری کلود لاپوئنت در ۲۴ صفحه و با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۹ هزار تومان در نشر پرتقال در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: لئو تولستوی (۱۹۱۰-۱۸۲۸ م) نویسنده اهل روسیه با نوشتن داستان‌ها و رمان‌های «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا» مشهور شد. او به پایه‌ریزی دبستان‌هایی با برنامه‌های تازه و نوشتن داستان‌های زیبایی برای کودکان و نوجوانان پرداخت و  در راه انسان‌دوستی و برقراری صلح و عدالت اجتماعی بسیار تلاش کرد. تولستوی به خاطر توقیف پیش‌نویس رمان‌هایش در سال ۱۹۰۸ و نیز مشکلات خانوادگی ناچار شد به جنوب روسیه سفر کند و در این سفر از دنیا رفت، اما نام و داستان‌هایش ماندگار شدند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

چه کتابی برای کودکان مفید است؟

مردم دنیا کدام کتاب ها را بیشتر خوانده‌اند؟