انتشار «در دوردست» و «دوباره فکر کن»

رمان «در دوردست» و کتاب روان‌شناسی «دوباره فکر کن» منتشر شد.

 رمان «در دوردست» نوشته هرنان دیاز با ترجمه‌ وحید پورجعفری در ۲۵۶ صفحه و با قیمت ۶۰ هزار تومان در نشر سنگ عرضه شده است.

در معرفی ناشر از این رمان آمده است: هرنان دیاز زاده‌ آرژانتین است، اما کودکی‌اش را در سوئد گذرانده و حالا در نیویورک زندگی می‌کند. او در نخستین رمانش، «در دوردست»، راوی تنهایی انسان است و مفهوم انزوا و دلتنگی را باشکوه و استادانه به تصویر کشیده است.

«در دوردست» داستان نوجوانی به نام «هاوکن» است که می‌کوشد همراه برادرش از گوتنبرگ سوئد راهی نیویورک شود. اما در شلوغی بندر برادرش را گم می‌کند و از کشتی کالیفرنیا سردرمی‌آورد. نه انگلیسی بلد است نه پولی در بساط دارد، اما مصمم است هر طور شده برادرش را پیدا کند. «هاوکن» پای پیاده به راه می‌افتد و سفری را آغاز می‌کند که سرشار از لحظات ناب است. سفری که به سلوکی درونی پیوند می‌خورد و سرانجام از هاوکن نوجوان، مردی تنها و دردمند می‌سازد که پناهگاه زیرزمینی خودش را به ارتباط با آدم‌ها ترجیح می‌دهد…

رمان «در دوردست» نخستین‌بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و به فهرست نهایی جایزه‌ پولیتزر و جایزه‌ پن فاکنر راه یافت و برنده‌ جایزه‌ ویلیام سارویان شد. همچنین مجله‌ پابلیشرز ویکلی «در دوردست» را در فهرست ۱۰ کتاب برتر سال قرار داد.

 

همچنین کتاب «دوباره فکر کن» نوشته  آدام گرنت ترجمه‌ محدثه احمدی در ۲۳۰ صفحه و با قیمت ۶۰ هزار تومان در نشر یادشده منتشر شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: همان‌طور که از نام کتاب پیداست، این کتاب پیشنهادهای تازه‌ای در روان‌شناسی شناختی و نحوه‌ مواجهه با موقعیت‌های مختلف زندگی مطرح می‌کند. دیدگاه‌های بدیع «آدام گرنت» راهگشای انسان امروز با همه‌ پرسش‌ها و اما و اگرهایش است.

«دوباره فکر کن» حدوداً هفت ماه پیش، اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار آمد. نویسنده‌ کتاب با طرح جذاب موضوعات اساسی، همه‌ ما را دعوت می‌کند که به خیلی از رفتارها و نگرش‌های‌مان دوباره فکر کنیم. او با لحنی طنازانه و لبریز از مثال‌های ریز و درشت جدید، از کرونا گرفته تا اتفاقات و شخصیت‌های مهم جهان، نظیر استیو جابز، جف بزوس و دیگران، ثابت می‌کند که بازاندیشی چقدر برای زندگی ضروری است. مباحث گرنت در حوزه‌ روان‌شناسی شناختی قرار می‌گیرند و کاملاً علمی هستند، اما او با طرح زیبا و شوخ‌طبعانه‌ آن‌ها، کتابش را به متنی تبدیل کرده که برای عموم مردم بسیار مفید و خواندنی است.

کتاب در چهار بخش تنظیم شده است: بازاندیشی فردی، بازاندیشی میان‌فردی، بازاندیشی جمعی و در  بخش چهارم کتاب نیز گرنت از مجموع مطالب کتاب که در ۱۰ فصل کوتاه‌تر نوشته شده‌اند، به نتیجه‌گیری می‌پردازد و ۳۰ راهکار عملی برای بازاندیشی در روابط انسان ارائه می‌دهد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

انتخاب یک کتاب قصه‌ی کودکانه زیبا و قشنگ

مردم دنیا کدام کتاب ها را بیشتر خوانده‌اند؟