انتخاب یک کتاب قصه‌ی کودکانه زیبا و قشنگ

یک کتاب قصه بچه گانه ی خوب باید بتواند کودک را به گونه‌ای جذب کند که نتواند از شنیدن دست بردارد.

تاب قصه‌های خوب، هم داستانی گیرا و جذاب دارند، هم تصاویر چشمگیر و خوش رنگ و هم نکاتی تربیتی برای آموزش به کودک.
هنگام خرید یک کتاب قصه کودکانه جدید، حتما باید به این توجه کنید که فرزندتان چه چیزی را می‌پسندد. اگر او عاشق حیوانات است، بهتر است یک کتاب قصه برایش بخریش بخرید که قهرمانان اصلی آن حیوانات هستند. مهم‌ترین ویژگی یک قصه کودکانه این است که فرزندتان آن را دوست داشته باشد.

بهترین قصه کودکانه برای خواب بچه ها چیست؟

کتاب قصه های هنگام خواب باید روندی آرام و بدون هیجان و خشونت داشته باشند. تصاویر کتاب باید رویایی و آرامش بخش با رنگ‌های زیبا و چشمگیر باشند. البته توجه کنید که لحن قصه خواندن شما برای کودک نیز بسیار در علاقه‌ی او به کتاب اثر می‌گذارد.
بهترین کتاب قصه برای خواب بچه‌ها، کتابیست که خودشان انتخاب کرده و داستان، شخصیت‌ها و تصاویر آن را دوست داشته باشند. اگر هر شب برای فرزندتان با حوصله و لحن بامزه، یک قصه کودکانه بخوانید، مطمئن باشید که هم او خواب راحتی خواهد داشت و هم صمیمیت بین شما و او بسیار افزایش پیدا می‌کند.

مطالعه کتاب-کتاب خواندن

چگونه قصه کودکانه جدید مورد علاقه فرزندم را انتخاب کنم؟

اگر هنوز نتوانسته‌اید فرزندتان را به کتاب و مطالعه علاقه‌مند کنید، اصلا ناامید و دلسرد نشوید. شما هنوز کتاب مورد علاقه‌ی او را پیدا نکرده‌اید. هر کودک با کودک دیگر متفاوت است و موضوعات متفاوتی را می‌پسندد. برخی کودکان عاشق کتاب‌های جادویی و تخیلی هستند. برخی نیز از کتاب‌های علمی خوششان می‌آید
بهترین روش این است که همراه خود کودک به کتابفروشی بروید و با هم به کتاب‌های متنوع نگاه کنید. بگذارید کودک خودش تصمیم بگیرد که چه موضوعی را دوست دارد. شاید فرزند شما از یک کتاب علمی راجع به پروانه‌ها خوشش بیاید. اصلا تعجب نکنید. هر کودک سلیقه‌ای دارد و شما باید به آن احترام بگذارید.

مزایای انتخاب یک قصه کودکانه تصویری

کودکان ذهنی بسیار خلاق و فعال دارند. آن‌ها با دیدن یک تصویر زیبا می‌توانند یک دنیای خیالی را در ذهنشان خلق کنند. کتاب داستان‌های تصویری با تصاویر رنگارنگ، می‌توانند نقش به سزایی در علاقه‌مند کردن کودکان به مطالعه و کتاب داشته باشند.
هنگام انتخاب یک کتاب قصه کودکانه تصویری، حتما باید به چند نکته دقت کنید. اول از همه تصاویر کتاب حتما باید مناسب سن کودک و بدون خشونت باشند. همچنین تصویرسازی عکس‌ها باید با کیفیت و حرفه‌ای بوده و رنگ آمیزی آن‌ها نیز باید جذاب و چشم نواز باشد.

یک کتاب قصه بچه گانه مفید راجع به چه موضوعاتیست؟

کتاب‌های داستان کودکان می‌توانند راجع به هر موضوعی باشند. وسایل و اشیای ساده، عناصر طبیعت، کودکان دیگر، جادو و رویا و ابر قهرمان‌ها تنها تعداد کمی از موضوعات خوب برای قصه کودک هستند. کودکان تصوری بسیار گسترده دارند. تا زمانی که روند قصه جذاب و بامزه باشد، آن‌ها آن را باور می‌کنند و از آن لذت می‌برند.
یک قصه کودکانه مفید، باید حتما نکاتی را برای آموزش به کودک داشته باشد. این نکات می‌توانند نکاتی تربیتی مثل احترام به یکدیگر، نکات ساده‌ی علمی مثل حالات ماده یا نکات ارزشمند اخلاقی مانند مهربانی و از خودگذشتگی باشند.
یکی از جذاب‌ترین موضوعات برای قصه کودکانه، خود کودک است. کتابی که فرزند شما قهرمان اصلی آن باشد بسیار می‌تواند مورد توجه او قرار گیرد.

کتاب‌های شعر نوجوان

کتاب قصه کودکانه اختصاصی با اسم و تصویر کودک

در سال‌های اخیر این امکان برای والدین فراهم شده تا کتاب‌هایی اختصاصی با اسم و تصویر فرزند دلبندشان سفارش داده و خریداری کنند. قهرمان اصلی این کتاب‌ها خود کودک است. کودک در این کتاب‌ها با دوستان خیالی‌اش ماجراجویی می‌کند و روند داستان را پیش می‌برد.
فرزند شما در این کتاب‌ها با صبر و حوصله و فکر کردن، مشکلاتی را حل می‌کند و نکات مهمی را می‌آموزد. این امر باعث می‌شود تا اعتماد به نفس کودک بسیار افزایش پیدا کند. علاوه بر آن فرزند شما در خلال این داستان‌ها یاد می‌گیرد که هیچ موضوعی در زندگی غیرقابل حل نیست و می‌تواند هر مسئله‌ای را با صبر و تفکر حل کند.
با خرید کتاب قصه اختصاصی با اسم و تصویر کودک، به راحتی می‌توانید کودک را به کتابها و کتاب خوانی علاقه‌مند کرده و عزت نفس او را تا حد زیادی ارتقا دهید.

 

سخن پایانی

انتخاب یک قصه کودکانه زیبا و قشنگ، نیازمند شناخت سلیقه‌ی فرزندتان است. برای اینکه کتابهای مورد علاقه‌ی فرزندتان را پیدا کنید، باید به او اجازه بدهید تا خودش انتخاب کند. هنگام خرید یک کتاب قصه حتما باید به تصاویر آن توجه کنید تا مطمئن شوید به قدر کافی زیبا و جذاب هستند.
یک کتاب داستان خوب و مفید، حتما نکاتی برای آموزش به کودک دارد. به عنوان والدین شما باید علاوه بر جنبه‌ی سرگرمی، به جنبه‌ی آموزشی کتاب‌ها نیز دقت کنید. تا زمانی که کتاب دارای نکات مفید و تصاویر جذاب باشد، کودک کتاب را دوست خواهد داشت.
اگر با وجود تلاش‌های زیاد، هنوز فرزندتان به قصه و مطالعه علاقه نشان نمی‌دهد، بهترین انتخاب برای شما، خرید قصه اختصاصی با اسم و تصویر کودک است. مطمئن باشید زمانی که فرزندتان اسم و عکس خودش را به جای قهرمان اصلی داستان ببیند، نمی‌تواند در مقابل خواندن آن مقاومت کند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

مردم دنیا کدام کتاب ها را بیشتر خوانده‌اند؟

تازه‌های جهان کتاب