لزوم نهادینه شدن ایمنی در کودکان/ وجود بیش از ١٠٠ کتاب کودک در حوزه ایمنی

یک کارشناس ایمنی کودکان با تاکید بر لزوم نهادینه شدن ایمنی در وجود هر کودکی، گفت: بیش از ١٠٠ کتاب کودک در حوزه ایمنی وجود دارد.

محمد رضا مرشد دوست در خصوص اهمیت کتاب کودک در حوزه ایمنی و آتش نشانی اظهار کرد: یکی از مواردی که به ضرورت هرچه بیشتر کتاب های کودکان در حوزه ایمنی کودک تاکید می‌کند  توجه به این امر است که کودکی آینده هر فردی را خواهد ساخت.

وی ادامه داد: در کودکی بسیاری از رفتار و عادت ها در کودک نهادینه می شود که تا بزرگسالی این رفتار و عادت ها به همراهش خواهد ماند.

مرشد دوست با تاکید بر لزوم نهادینه شدن ایمنی در وجود هر کودکی گفت: والدین هر کودک نیز باید در این خصوص مطالبه گر باشند. به عنوان مثال حین انجام خرید برای کودکشان حتما به موارد ایمنی لازم توجه کنند.

مدیرعامل انجمن کودک ایمن ناجی فردا در خصوص تاثیر آموزش های ایمنی بر کاهش آمار حوادث گفت: اگر افراد در سنین پایین تر آموزش ببینند در بزرگسالی درک بهتری از ایمنی خواهند داشت و همین امر باعث کاهش حوادث و سوانح نیز می شود.

مرشد دوست اظهار کرد: علل رخداد بعضی از حوادث این است که در کودکی برای آن آموزش ندیدیم و در کودکی برایمان نهادینه نشده است.

وی ادامه داد: به عنوان والدین با مربی، اگر از کتاب های ایمنی برای نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در کودکان استفاده کنیم می توانیم در ایمن تر شدن جامعه نیز گام برداریم.

منبع: ایسنا

مرتبط:

مردم دنیا کدام کتاب ها را بیشتر خوانده‌اند؟

کتابخانه شخصی را چگونه طراحی کنیم؟