با «هم‌قصه» سهمی در اهداء دانایی به کودکان داشته باشیم

مسئول دفتر دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این طرح می‌توانند کتاب‌های نو و استفاده شده با موضوع کودکان را به نزدیکترین شعب کتاب‌ فروشی منتخب اهدا کنند.

فرناز علیزاده  در خصوص نحوه برگزاری طرح «هم‌قصه»، اظهار کرد: طرح «هم‌قصه» با هدف ترویج اهداء کتاب، ایجاد هم‌دلی، فراهم آوردن امکان دسترسی به کتاب در مناطق محروم و افزایش اشتیاق کودکان به مطالعه کتاب شروع به کار کرده است که در این راستا، کتاب‌های نو و استفاده شده در حوزه کودک و نوجوان را جمع‌آوری خواهیم کرد.

وی افزود: بخشی از این کتاب‌ها به کتابخانه‌های سیار روستایی و بخش دیگری را به کتابخانه‌ای در روستای شترک که توسط مجموعه خشت‌های مهربانی اداره می‌شود اهدا خواهیم کرد. جهت تسهیل در روند جمع‌آوری کتاب‌ها با چندین کتاب فروشی و کافه کتاب مطرح در سطح شهر مشهد هماهنگ کرده‌ایم تا علاقه‌مندان به شرکت در این طرح برای به دست آوردن سهمی در اهداء دانایی به کودکان بتوانند به نزدیکترین مرکز در محل سکونت خود مراجعه کرده و کتاب‌های خود را تحویل این مراکز دهند.

مسئول دفتر دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: از آنجایی که این کتاب فروشی‌ها دارای بخشی با عنوان کودک و نوجوان هستند این امکان برای علاقه‌مندان اهداء دانایی به کودکان وجود دارد که از آنجا کتابی تهیه کرده و اهدا کنند. شهروندان می‌توانند علاوه بر اهداء کتاب‌های نو، کتاب‌های رمان، داستانی و کتاب‌های مخصوص کودکان استفاده شده فرزندانشان را نیز اهدا کنند.

علیزاده خاطرنشان کرد: مکان‌های در نظر گرفته شده برای شرکت در این طرح و تحویل کتاب به شرح ذیل است؛ سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی دانشگاه فردوسی، شعب انتشارات جهاد دانشگاهی در ابتدای خیابان احمدآباد، میدان آزادی و سه راه ادبیات، کتاب فروشی قاف در حد فاصل وکیل آباد ۵ و ۷، کافه کتاب آنجا واقع در نبش دندانپزشکان ۱۵، خانه تجربه در هفت تیر ۲۳، مرکز آموزش‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی در اندیشه۷۳، کتاب فروشی آبان در ابتدای خیابان دانشگاه و همینطور کافه کتاب آفتاب واقع در حدفاصل چهارراه دکتری و گلستان.

انس کودکان با کتاب، تضمینی بر استحکام تربیت و فرهیختگی نسل آینده یک جامعه 

مسئول دفتر دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: کتاب خواندن در سنین کودکی سبب پویایی ذهن، توسعه مهارت‌های ارتباطی، رشد اجتماعی و عاطفی، ارتقاء ارزش‌های اخلاقی، افزایش قوه تخیل، خلاقیت و… می‌شود و با معرفی جهانی تازه او را برای اوج گرفتن آماده می‌سازد. انس کودکان با کتاب، تضمینی بر استحکام تربیت و فرهیختگی نسل آینده یک جامعه است.

وی بیان کرد: همچنین متاسفانه طوفان‌های سهمگین اقتصادی در سالیان اخیر از طرفی کتاب را گران قیمت و دیریاب کرده و از دیگر سو سبد نیازهای روزمره را آن‌قدر کوچک کرده که دیگر جایی برای کتاب در آن نمانده است؛ معادله تلخی که حاصل آن محرومیت بسیاری کودکان این سرزمین از هم‌نشینی با «یار مهربان» است.

علیزاده گفت: به همین منظور قصد داریم جهت گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان، افزایش آگاهی و تشویق و ترغیب آنان به کتاب خواندن و همچنین توسعه و تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم به منابع بیشتر، طرح «هم‌قصه» را اجرا کنیم تا با یاری جمعی از علاقه‌مندان به دانایی و روشنایی اقدام به جمع‌آوری کتاب برای اهدا به کودکان مناطق محروم کنیم. در این طرح که با همکاری تعدادی از کتاب‌فروشی‌های خوشنام شهر مشهد صورت می‌گیرد، همراهان محترم می‌توانند کتاب‌های نو یا استفاده شده‌ فرزندانشان را که دیگر نیازی به آن ندارند برای اهدا به مراکز اعلام شده در فراخوان تحویل دهند و سازمان دانشجویان پس از جمع‌آوری این کتاب‌ها اقدام به توزیع آن‌ها در مناطق محروم خواهد کرد.

مسئول دفتر دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد: از شما که «هم‌قصه» کودکان شهر شده؛ چراغ دانایی را روشن می‌کنید و در جمع‌آوری کتاب و اطلاع‌رسانی این طرح همراه ما هستید، صمیمانه سپاسگزارم.برای کسب اطلاعات بیشتر به آی‌دی: sdjdm_admin در تلگرام یا sdjdm.ir در اینستاگرام مراجعه کنید یا با شماره تلفن: ۰۵۱۳۱۹۹۷۳۳۳ سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تماس حاصل فرمایید.

منبع: ایسنا

مرتبط:

معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا

معرفی کتاب آوازی برای یک نهنگ