پویش کتاب از خانه به خانه در یزد آغاز شد

رییس ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر یزد گفت: نخستین جشنواره و پویش کتاب از خانه به خانه با همکاری سازمان اجتماعی، فرهنگی ورزشی شهرداری مرکز این استان آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام ابوذر صانعی عصر سه‌شنبه  افزود: تمامی کودکان و نوجوان برای شرکت در جشنواره و پویش یادشده با ارسال عکس سلفی از لحظه اهدای کتاب به دوستان خود با ذکر مشخصات فردی و اطلاعات تماس حداکثر تا تاریخ ۱۵ تیرماه جاری به آیدیId_setadeyazd@ ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ارسال کنند.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ مطالعه به خصوص در بین نوجوانان و جوانان جزو اهداف برگزاری پویش است ، ادامه داد: زمان قرعه کشی و اعلام برگزیدگان نتایج در روز هجدهم تیرماه جاری همزمان با روز بزرگداشت مهدی آذر یزدی و روز ادبیات کودک و نوجوان است .

این مسوول اظهار کرد: بیشتر مشکلاتی که در بخش‌های مختلف در جامعه و بین اقشار مختلف صورت می‌گیرد ناشی از بی‌توجهی به مطالعه به خصوص فرهنگ مکتوب است ، بنابراین برای حل معضل که برخی آسیب‌ها را در جامعه به همراه دارد باید فرهنگ کتابخوانی گسترش یابد .

صانعی تصریح کرد: همکاری نهادهای فرهنگی و آموزشی با همراهی علاقه‌مندان و خانواده‌ها نقش مهمی در گسترش  فرهنگ مطالعه در جامعه و بین مردم و جوانان دارد ،امید می رود با برگزاری پویش‌ها و جشنواره‌ها بتوان در این مسیر مهم بیش از گذشته اقدام کرد.

مهدی آذر یزدی نویسنده معروف داستان های کودکان در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی در محله خرمشاه یزد متولد و در سال ۱۳۲۲ به تهران رفت و مقیم آن شهر شد، قبل از آنکه به کار نگارش داستان‌های کودکان بپردازد به مشاغل گوناگون و از جمله عکاسی و کتابفروشی اشتغال داشت.

در حال حاضر ۱۱۴ باب کتابخانه عمومی در استان یزد فعال هستند که از این تعداد ۱۰۰ باب تحت مدیریت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اداره می‌شود و ۱۴ باب نیز کتابخانه مشارکتی هستند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

انواع سبک‌های کتاب‌های داستانی را بشناسید