چاقی در کمین دانش‌آموزان زنجانی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کم‌تحرکی و چاقی به دلیل قرنطینه، می‌تواند مشکلاتی را برای دانش‌آموزان ایجاد کند.

ذبیح‌الله تاراسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تعطیل نشدن زنگ ورزش دانش‌آموزان در آموزش مجازی، اظهار کرد: ورزش مجموعه فعالیت‌های بدنی و امور جسمانی دانش‌آموزان است که سلامتی و نشاط را برای این افراد به همراه می‌آورد و در واقع می‌توان گفت که تامین سلامت و تندرستی دانش‌آموزان در گرو ورزش و فعالیت‌های جسمانی به عنوان یک ضرورت در برنامه‌های روزمره است.

وی افزود: کارشناسان معتقدند که ورزش صبحگاهی در شروع فعالیت آموزشی مدارس می تواند عامل مهمی در ایجاد نشاط و شادابی و تامین سلامت جسم و روح دانش‌آموزان باشد که در این ایام قرنطینه در خانه بیشتر دانش‌آموزان از این امر مهم غافل هستند که باید برای این مسئله تدابیری صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به تولید ویدئوهای آموزشی تربیت‌بدنی برای دانش‌آموزان، اظهار کرد: معاونت تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ویدئوهایی را برای شیوه صحیح فعالیت جسمانی دانش‌آموزان در منزل آماده کرده است. فیلم‌های تهیه شده در سه بخش ورزش عمومی یا همان نرمش صبحگاهی، اوقات فراغت و آمادگی جسمانی تهیه شده است.

تاراسی تصریح کرد: ویدئوهای تولید شده در اختیار معلمان هر پایه قرار گرفته و با توجه به روند تمرینی به تدریج در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود پس از انجام فعالیت ورزشی، بازخورد تمرین به معلم ارجاع داده شود و تاکنون بخش قابل توجهی از فیلم‌های مربوط به فعالیت‌های بدنی دانش‌آموزان آماده شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در شرایط کنونی قرنطینه و آموزش مجازی، اولیای دانش‌آموزان فقط به تحصیل فرزندان‌شان در حیطه کتب درسی توجه نکنند، بلکه باید به لحاظ روانی و حرکتی نیز از کودکان خود با توجه به راهنمایی‌های معلم ورزش، حمایت کنند تا کودکان پس از پایان این وضعیت با چاقی و کم‌تحرکی مواجه نشوند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

نقش والدین در چاقی و کم‌تحرکی کودکان چقدر است؟

آنچه که حتما باید درباره چاقی کودکان بدانیم

زنگ خطر چاقی کودکان در دوران کرونا