وبینار «مبانی رشد کودکان» برگزار می‌شود

انجمن علمی دانشجویی آموزش و پرورش دانشگاه علامه طباطبایی تهران، وبینار «مبانی رشد کودکان مبتنی بر دیدگاه اشتاینر» را برگزار می‌کند.

 رادولف اشتاینر بنیانگذار سیستم آموزشی اشتاینر است که دکترای فلسفه دارد. دوره آموزشی اشتاینر ۱۲ سال است که هشت سال دوره ابتدایی و ۴ سال دوره متوسطه را در برمی گیرد.

ودلف اشتاینر از مربیان می خواهد “کودکان را گرامی بدارند” و نه تنها به جسم بلکه به روح و روان آنها نیز توجه داشته باشند. او از مربیان می خواهد به کودکان از این نظر که جهانی معنوی به سوی آنها می آیند، نگاه کنند. او بر این عقیده است که انسان به رغم داشتن بدنی مادی، حامل روحی متعالی است و درونش مملو از بلندمرتبگی و اصالت است و هدایتگری درونی دارد. اشتاینر معتقد است انسان با توانایی شناخت رازها و امور متعالی به دنیا می آید و آموزش و پرورش باید به دانش آموزان کمک کند تا نیروهای درونی خود را پرورش دهند و به ابعاد رمز آلود حیات و شبکه پیچیده ای که انسان را به سایر عناصر و حوادث موجود در جهان می پیوندد، توجه کند و به جنبه های تبیین ناپذیر و نامحسوس وجود بشری و حس های برتری که گاه فراتر از ذهن آدمی در جریان هستی به وقوع می پیوندد، نظر داشته باشند.

این برنامه با حضور و سخنرانی مهسا فولادی ـ  پژوهشگر رویکرد آموزشی والدورف، روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ الی ۱۹، به صورت مجازی برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک https://meeting.atu.ac.ir/ch/anjoman-education مراجعه کنند.

تربیت

مرتبط:

چگونه فرزندانی مقتدر و با جرأت تربیت کنیم؟

راز تربیت کودک خوش بین و مثبت اندیش

راز تربیت یک کودک رئیس و با اقتدار