۵ کتاب انگیزشی جذاب و پرفروش که باید بخوانید

رشد و توسعه صنعت در عرصه جهانی و گسترش شهرنشینی به خصوص طی سال‌های اخیر، تعداد کتاب‌های انگیزشی و استقبال مردم جهان به سمت این کتاب ها را افزایش داده است. خرید روزافزون و گسترده این نوع کتاب‌ها نشان از استقبال مردم جوامع مختلف در این بخش است.

مردم جهان در این روزها بیشتر از هر وقت دیگری نیاز به داشتن انگیزه و زنده نگه داشتن امید هستند؛ امیدی که صرفا بر اساس رویا پردازی نبوده و رنگ و بوی واقعیت داشته باشد. پنج کتابی که در این مقاله معرفی می‌کنیم، همگی جزو پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌های انگیزشی دنیا هستند که می‌توانید خودتان را به خواندن آن‌ها و تجربه حال و هوای خیلی بهتر مهمان کنید.

۱. خودت را به فنا نده

یک نقل قول معروف هست که می‌گوید کمتر کسی ۹۰ سال زندگی می‌کند؛ بقیه مردم یک سال را ۹۰ بار زندگی می‌کنند و این همان چیزی است که گری جان بیشاپ نویسنده کتاب «خودت را به فنا نده»، آن را نشانه گرفته است.

بیشاپ معتقد است بسیاری از ما در طول زندگی به جای احساس آرامش و لذت بردن از زندگی مثل یک همستر در یک چرخ گیر کرده‌ایم و هر چقدر هم می‌دویم، هنوز سر جای اول‌مان هستیم. این احساس توان ما را برای درست زندگی کردن می‌گیرد و نمی‌گذارد به آن سبک زندگی که واقعا دوستش داریم، برسیم. اما آیا می‌توان این دور باطل را به هم بزنیم؟ جواب نویسنده کتاب خودت را به فنا نده به این سوال مثبت است.

گری جان بیشاپ از طریق ارائه راهکارهایی که در زندگی خودش هم اجرا کرده و نتیجه مثبت‌شان را دیده، بدون اینکه مقدمه چینی کند، مستقیم سر اصل مطلب می‌رود و شما را گام به گام تا رسیدن به وضعیت بهتر راهنمایی می‌کند. اگر بهترین ترجمه از کتاب خودت را به فنا نده را تهیه کنید، در جملاتی از کتاب می‌خوانید: «سعی کن آن گونه که شایسته است، زندگی کنی و به این سوال فکر کن که آیا قادر به دور شدن از این چرخه تکراری هستم یا همچنان سردرگم و بی‌هدف می‌مانم؟ بدان اگر سردرگم و بی هدف باقی بمانی، شادی‌ها، تناسب اندام، شغل دلخواه یا حتی روابط عاطفی مورد علاقه‌ات دچار آسیب می‌شوند و به رویاهایت دست نمی‌یابی.»

۲. قدرت من هستم

بسیاری از افراد درباره تاثیر عبارت‌های تاکیدی مثبت شنیده‌اند و بعضی از آن‌ها هم برای مدت زمان کوتاهی این عبارت‌ها را به کار برده و بعد به هر دلیلی کم‌کم از آن دست کشیده‌اند. جول اوستین، نویسنده معروف کتاب «قدرتِ من هستم»، کسی است که مهم‌ترین جمله تاکیدی مثبت را شامل توصیف‌هایی می‌داند که شما از شخص خودتان دارید. او معتقد است تصور شما درباره خودتان در جمله‌های ساده‌ای شکل می‌گیرد که در طول روز خودتان را با آن‌ها خطاب می‌کنید: من موفق هستم، من آدم منظمی هستم، من یک فرد دوست داشتنی هستم. در این جملات کلمه‌های موفق، منظم و دوست داشتنی چنان تاثیر بزرگی بر باور شما نسبت به خودتان و سپس طرز رفتار شما خواهد داشت که دست کمی از معجزه ندارد. درست بر خلاف جملات منفی که ممکن است فرد در آن‌ها خود را دست و پا چلفتی، نامنظم و ناموفق بداند. در کتاب «قدرت من هستم» از جول اوستین یاد می‌گیرید چطور نسبت به خودتان احساس بهتری ایجاد کرده و چطور طی کردن مسیر موفقیت را با یک راهکار ساده شروع کنید.

۳. خودت باش دختر

 

اگر مدت‌هاست از توقعات زیادی که محیط پیرامون‌تان به عنوان یک زن از شما دارد، خسته شده‌اید و دیگر نمی‌دانید چه چیزی درست است و چه چیزی اشتباه، به هیچ وجه خواندن خرید نسخه کامل «خودت باش دختر» را از دست ندهید. این کتاب که به مدت سه ماه در صدر کتاب‌های پرفروش آمریکا بوده و هفت ماه بین ۱۰ کتاب برتر قرار داشته است، یکی از شاهکارهای نویسنده جوان آمریکایی، ریچل هالیس است. کسی که از تجربیات شخصی خودش در زندگی اجتماعی و روزمره الهام گرفته و کتابش را به رشته تحریر درآورده است. در «خودت باش دختر» با بیست دروغی آشنا می‌شوید که دنیای امروز از طریق آن‌ها به شما فشار وارد می‌کند. دروغ‌هایی مثل اینکه مادر خوب باید چطور باشد؛ پس شما مادر خوبی نیستید یا یک دختر موفق باید اینطور باشد، پس شما موفق نیستید. این کتاب ذهن شما را نسبت به واقعیت‌های اطرافتان روشن کرده و آن را از قید و بندهای بیهوده آزاد می‌کند. بنابراین تعجب نکنید اگر بعد از خواندن این کتاب، خیلی زود احساس بهتری درباره خودتان و زندگی‌تان پیدا کردید. برای دانلود کتاب خودت باش دختر از ریچل هالیس کلیک کنید.

۴. معجزه انضباط فردی

کمتر کسی است که نداند داشتن نظم و منضبط بودن چه تاثیر مثبتی بر پیشرفت شخصی و رسیدن به اهداف دارد؛ با وجود این خیلی‌ها نمی‌دانند که برای منظم بودن واقعا باید چه کار کنند و تنها یک چارچوب کلی در ذهن‌شان دارند که معمولا وفادار ماندن به آن آسان نیست؛ بنابراین بعد از مدتی آن را کنار می‌گذارند.

برایان تریسی، کتابی به نام «معجزه انضباط فردی» دارد که علاوه بر اینکه بسیار پرفروش شده، پر از راهکارهای عملی برای نظم دادن به زندگی است. این نویسنده که خودش هم به عنوان یکی از افراد موفق و بسیار منظم شناخته می‌شود، طی فصل‌های متنوع کتابش شما را قدم به قدم تا رسیدن به نظم لازم برای رسیدن به اهداف‌تان همراهی می‌کند.

«معجزه انضباط فردی»، ۹ بخش دارد. در بخش اول با اهمیت درست فکر کردن آشنا خواهید شد و متوجه می‌شوید که برای رسیدن به اهداف‌تان باید فکرتان را منظم کنید. در بخش دوم، نویسنده روش‌های برنامه ریزی درست روزانه را به شما یاد می‌دهد و در بخش سوم نحوه مدیریت هر دقیقه از روز را آموزش خواهید دید. تریسی شما را در هر بخش کتاب با مفاهیم تازه‌ای آشنا می‌کند که برای زندگی و موفقیت در دنیای مدرن، به آن‌ها نیاز دارید.

۵. چهار میثاق

هر بار که در طول زندگی‌تان احساس کردید انگیزه‌هایتان کم‌رنگ شده‌اند، احتمال بدهید که شاید نیاز دارید بخش‌های معنوی زندگی‌تان را تقویت کنید. یکی از کتاب‌هایی که سال‌هاست بین کتاب‌های انگیزشی پرفروش قرار دارد و خوشبختانه کم‌کم در ایران هم شناخته شده است، کتاب «چهار میثاق» نوشته دون میگوئل روئیز است. روئیز که یکی از نوادگان سرخپوست‌های موسوم به تولتک بوده، تصمیم می‌گیرد آموزه‌ها و خردی را که نسل‌ به نسل از اجدادش به او رسیده را جمع کرده و در یک کتاب به چاپ برساند. نتیجه این تصمیم، نوشتن «چهار میثاق» می‌شود، کتابی درباره چهار عهدی که اگر هر روز با خود ببندید، از بسیاری از نگرانی‌ها رها شده و بهبود زیادی در وضع معنوی‌تان احساس خواهید کرد. او از طریق آموزش این چهار عهد و توضیح درباره آن‌ها شما را برای داشتن یک زندگی پر آرامش و زیبا آماده خواهد کرد.

منبع:ایرنا

مرتبط:

معرفی کتاب بچه‌های خاص خانه خانم پریگرین

معرفی کتاب دیروز

معرفی کتاب مزایای منزوی بودن