برگزاری مسابقه «راز تندرستی» با هدف ترویج سبک زندگی سالم

رئیس اداره توسعه فرهنگ و سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری مسابقه راز تندرستی خبر داد و گفت: این مسابقه با هدف ترویج سبک زندگی سالم و بالا بردن سطح دانش سلامت مردم با همکاری شبکه سلامت از چهارم تا دوازدهم بهمن ماه برگزار شد.

فریناز تولائیان  با اشاره به فعالیت این اداره در سه حوزه سلامت جسم، سلامت روان و سلامت اجتماعی، اظهار کرد: هم اکنون با توجه به شرایط کرونا، نیمی از بودجه ما به حوزه سلامت جسم و پیشگیری از بیماری ها تعلق گرفته، در نتیجه بیشتر برنامه ها و فعالیت های ما در حوزه پیشگیری در این زمینه است.

رئیس اداره توسعه فرهنگ و سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به استقبال خوب شهروندان از برنامه های این اداره، گفت: با توجه به اینکه این برنامه ها به صورت زنجیره ای و دنباله دار است، شهروندان پیگیر برنامه ها هستند و این موضوع انگیزه خوبی به ما می دهد.

وی به برگزاری مسابقه «راز تندرستی» اشاره و تصریح کرد: برای شرکت در این مسابقه جزوه ای که توسط معاونت بهداشت دانشگاه اصفهان آماده شده در اختیار شهروندان قرار گرفت و شرکت کنندگان باید این جزوه را کامل مطالعه می کردند و برای پاسخگویی به سؤالات آماده می شدند.

تولاییان هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج سبک زندگی سالم و بالا بردن سطح دانش سلامت مردم دانست و گفت: تلاش ما بر این است که اطلاعات گردآوری شده از سوی عده بیشتری از شهروندان مطالعه شود، چراکه هرچقدر افراد بیشتری از این اطلاعات بهره ببرند به اهدافمان نزدیک تر می شویم.

وی افزود: مسابقه راز تندرستی با همکاری شبکه سلامت از چهارم تا دوازدهم بهمن ماه برگزار شد. نحوه برگزاری مسابقه به این شکل بود که ۱۰ سوال در اختیار هم وطنان قرار می گرفت که باید به این سؤالات پاسخ دهند.

رئیس اداره توسعه فرهنگ و سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان به تولید سه مجموعه ویدئویی با عناوین «سلامت باش»، «سبک زندگی سالم در دوره کرونا» و «با بازی» اشاره و اظهار کرد: اداره توسعه فرهنگ سلامت در راستای تحقق خانواده های سالم ایرانی اقدام به تولید این مجموعه های ویدئویی کرده است.

وی تصریح کرد: مجموعه «سلامت باش» با محتوای سلامت پیشگیری از بیماری ها، تاکنون در ۱۰ قسمت ویدئویی ۲ تا ۳ دقیقه ای تهیه شده و به معرفی بیماری های غیر واگیر مانند فشار خون، دیابت، چربی خون، بیماری های قلبی عروقی و همچنین خواص میوه و سبزیجات پرداخته و راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها را متذکر می شود.

تولائیان با اشاره به اینکه با توجه به همه گیری کرونا، خانواده ها و به ویژه کودکان مجبور به قرنطینه در منزل هستند و همین موضوع سطح آستانه تحمل والدین و بچه ها را به شدت پایین آورده، افزود: در همین راستا اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به تهیه مجموعه «با بازی» اقدام کرده است. این مجموعه شامل کلیپ‌ های دو دقیقه ای با موضوع آموزش بازی های حرکتی بوده که توسط کارشناس علوم تربیتی ارائه شده و امکان انجام آنها در محیط منزل و با کمترین امکانات وجود دارد.

به گفته وی، مجموعه ویدئویی «با بازی» پاییز امسال در ۱۲ قسمت تهیه و منتشر شده و تولید و انتشار ویژه زمستان نیز در دست اقدام است.

رئیس اداره توسعه فرهنگ و سلامت، همچنین به تولید و انتشار کلیپ های ۴ تا ۵ دقیقه ای در ۱۰ قسمت با موضوع «سبک زندگی سالم در دوره کرونا» اشاره و خاطرنشان کرد: در این کلیپ ها کارشناس طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این مجموعه ویدئویی پیرامون تغذیه، ورزش، سلامت روان و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا راهکارهای مفیدی ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از این مجموعه های ویدئویی به صورت هفتگی در شبکه های اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان منتشر می شود.

منبع:ایسنا