بیش از ۹۰۰ برنامه فرهنگی در فارس اجرا می‌شود

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اعلام کرد که در بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این اداره کل بیش از ۹۰۰ برنامه فرهنگی را در دستور اجرا دارد.

روح‌الله منوچهری ۱۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت این رویداد مهم و تقارن آن با سالروز میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س)، بیش از نهصد ویژه برنامه آموزشی و ترویجی به صورت مجازی در فارس برگزار می شود.

او گفت: کتابخانه‌های عمومی فارس در ایام دهه فجر با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و ترویجی در فضای مجازی تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند حداقل گوشه ای از بزرگی و جان فشانی های شهدای انقلاب را که با خون خود پای پیمان خود با خدا، امام و ملت ایران را امضا کردند جبران کنند.

منوچهری با اشاره به اینکه نشر ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های شهدا رسالت کتابخانه های عمومی است، عنوان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و دفاع از آرمان های انقلاب در صدر وظایف کتابخانه های عمومی و افتخار مجموعه است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های گرامیداشت دهه فجر در سه سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه ای برنامه ریزی شده است، گفت: به همین مناسبت نشست ادبی و شعرخوانی مجازی به همت محفل ادبی قندپارسی با عنوان «فصل رهایی» روز سه شنبه ۱۴ بهمن ماه ساعت ۱۶  برگزار خواهد شد.

منوچهری با تأکید بر اینکه کتابخانه های عمومی سراسر فارس به صورت مجازی میزبان ویژه برنامه های گرامیداشت دهه فجر است، گفت: این برنامه ها شامل نشست های نقد و بررسی کتاب، کودک، دیدار با خانواده شهدا، مسابقات فرهنگی و هنری، نمایشگاه مجازی کتاب و روزشمار انقلاب، کارگاه های آموزشی در حوزه زن و خانواده، محافل ادبی با شعر خوانی در موضوع انقلاب اسلامی و نشست کتابخوان تخصصی با موضوع انقلاب اسلامی، غبارروبی مزار مطهر شهدا، نشست های خاطره گویی انقلاب و.. است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس همچنین از اتمام چندین پروژه عمرانی کتابخانه ای در این استان خبر داد و گفت: در صورت تسریع در تحویل پروژه ها، کتابخانه ها تجهیز و افتتاح می‌شود؛ در تلاشیم که این پروژه های کتابخانه ای فارس در ایام دهه فجر به صورت رسمی افتتاح شده تا مردم بتوانند از خدمات این کتابخانه ها بهره مند شوند.

منوچهری خاطر نشان کرد در حال حاضر ۲۴۲ کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در استان فارس وجود دارد.