بهترین ورزش برای کودکان در دوران شیوع کرونا چیست؟

کودکان می‌توانند در دوران شیوع بیماری کرونا ورزش ‌هایی مانند تنیس را که فاصله اجتماعی در آن حفظ می‌شود، انجام دهند.

اکنون چندین ماه است که ویروس کووید -۱۹ در حال گسترش یافتن است و کلاس‌های آموزشی کودکان به صورت آنلاین برگزار می‌شود. سوالی که ذهن والدین را درگیر کرده این است که آیا فرزندان آن‌ها می‌توانند ورزش‌های مورد علاقه خود را در دوران شیوع ویروس کرونا ادامه دهند. همانطور که مشخص است ویروس کووید -۱۹ بسیار مسری است و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) اخیراً اعلام کرده است که این ویروس از طریق قطرات معلق در هوا نیز منتقل می‌شود. شواهد نشان می‌دهد که همه‌گیری این بیماری به زودی به پایان نخواهد رسید و تولید واکسن نیز یک فرآیند زمان‌بر است. حتی زمانی که واکسن این بیماری تولید شود در دسترس قرار گرفتن آن با مشکلاتی رو به رو خواهد شد.

از سوی دیگر افراد زیادی در دوران شیوع کرونا به دلیل مشکلات مالی و انزوای اجتماعی دچار استرس و اضطراب شده‌اند. سازمان CDC اخیراً یک نظرسنجی انجام داده است که نتایج آن نشان می‌دهد میزان افسردگی و اضطراب افراد نسبت به سال پیش، سه یا چهار برابر شده است، به طوری که ۴۰ درصد بزرگسالان از این مشکل رنج می‌برند. حتی پیش از آغاز شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، یک سوم کودکان کمتر از ۱۸ سال به اضطراب مبتلا بودند. قطعاً ارتباط برقرار کردن با افراد دیگر و ورزش کردن می‌تواند به عنوان روشی موثر برای درمان استرس و اضطراب در نظر گرفته شود. کودکان همانند بزرگسالان نیاز دارند تحرک داشته باشند، از منزل بیرون بروند و با دیگران معاشرت کنند.

بهترین ورزش برای کودکان در دوران شیوع کرونا

بنابراین والدین باید یاد بگیرند چگونه با ویروس کووید -۱۹ زندگی کنند و ورزش‌هایی مانند تنیس را برای کودکان خود انتخاب کنند که به طور طبیعی باید فاصله اجتماعی در حین ورزش کردن حفظ شود. در ادامه به بررسی چندین نکته در مورد ورزش کودکان در دوران شیوع ویروس کرونا می‌پردازیم:

  • ایمن‌ترین ورزش‌ها آن‌هایی هستند که افراد باید از یکدیگر فاصله داشته باشند. این ورزش‌ها شامل دویدن، گلف یا حتی شنا می‌شود.
  • هر چه افراد بیشتر در کنار دیگران قرار داشته باشند، خطر ابتلا به بیماری کرونا افزایش پیدا می‌کند. اگر یک ورزش در محیط باز و در کمترین زمان ممکن انجام شود، ممکن است مشکل خاصی به وجود نیاورد. اگر افراد در حین ورزش کردن از ماسک استفاده کنند و فاصله خود را با دیگران حفظ کنند، خطر انتقال بیماری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.
  • در صورتی که افراد حین ورزش کردن از وسایل اشتراکی استفاده کنند، خطر ابتلا به بیماری کرونا افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال استفاده از وسایل کودکی که آبریزش بینی دارد یا سرفه می‌کند، ایده خوبی برای انجام ورزش گروهی نیست.
  • همانطور که مشخص است حضور داشتن در کنار دیگران و در محیط بسته خطر ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد. ویروس کووید -۱۹ می‌تواند از طریق ذرات تنفسی معلق در هوا نیز منتقل شود، به ویژه در مکان‌های بسته که تهویه مناسبی ندارد. بنابراین تا حد امکان باید کودکان در فضای باز ورزش کرد.
  • اگر فردی معتقد باشد استفاده از ماسک یا رعایت فاصله اجتماعی ضروری نیست، احتمال انتقال ویروس از طریق این افراد و فرزندان آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

منبع:ایمنا

مرتبط:

چگونه نوجوان را در دوره کرونا مدیریت کنیم؟

ویتامین‌های گران قیمت تاثیری بر ابتلای کودکان به کرونا ندارد

راهکارهایی برای مدیریت ترس و اضطراب کودکان در دوران کرونا