ویتامین‌های گران قیمت تاثیری بر ابتلای کودکان به کرونا ندارد

به گفته یک فوق تخصص بیماری‌های گوارش کودکان در شیراز، بسیاری از والدین برای تقویت سیستم ایمنی کودکان خود به دنبال ویتامین‌های گران قیمت و خارجی هستند، در حالی که تاثیری در ابتلای کودک به کرونا ندارد.

دکتر محمد هادی ایمانیه، با بیان اینکه همه یافته‌های علمی و پزشکی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بر ابتلای کودکان به این بیماری تاکید می‌کند، گفت: خوشبختانه شدت بیماری در کودکان کمتر از بزرگسالان است.

عضو تمام وقت هیئت علمی علوم پزشکی شیراز افزود: با توجه به اینکه سلول‌های بدن یک کودک تازه تر و مقاوم تر است به ویژه دو سال به بالا، شدت انتقال کرونا از کودکان به بزرگسالان زیاد است.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش کودکان در شیراز با بیان اینکه متاسفانه با بی توجهی شاهد فوت کودکان به ویژه کودکانی که دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند، پس از ابتلا به کووید ١٩ هستیم، گفت: نباید فراموش کرد که علائم کرونا در کودکان در اکثر موارد خفیف بوده و به عنوان ناقل، عامل انتقال بین اعضای خانواده می‌شود.

ایمانیه با تصریح بر اینکه بسیاری از افراد سالمند و آسیب پذیر از طریق کودکان درگیر این بیماری شده‌اند، خاطرنشان کرد: هیچ بی احتیاطی در مورد کودکان در زمینه کرونا نباید انجام شود.

او همچنین با بیان اینکه علائم کرونا تنها بالینی نیست و علائم این بیماری در کودکان بیشتر با علائم اسهال و استفراغ و تهوع همراست، خاطرنشان کرد: اگرچه این علائم شبیه آنفولانزاست اما برخلاف تصور کودک به کرونا مبتلا می‌شود.

فوق تخصص گوارش کودکان با تصریح بر این نکته که استفاده از انواع ویتامین‌ها برای پیشگیری از این بیماری ثابت نشده است، به افراد توصیه کرد که به ترویج مطالب کذب و بدون مبنای علمی در شبکه‌های اجتماعی دلخوش نکنند، چون موجب تصور ایجاد ایمنی کاذب برای خانواده‌ها خواهد شد.

ایمانیه گفت: از آنجا که دلسوزتر  از پدر و مادر برای فرزندان وجود ندارد توصیه می‌کنیم ابتدا خود والدین به خوبی باید در خصوص این بیماری و رعایت نکات بهداشتی توجیه باشند و با پرهیز از حضور در تجمعات به پیشگیری از این بیماری کمک کنند.

او به جد از خانواده‌ها خواست تا دست از دید و بازدیدها  و مهمانی‌های خانوادگی بردارند و عنوان کرد: موج سوم موج درگیری خانوادگی است، لذا افراد تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند و تنها برای امور ضروری از خانه خارج شوند.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش کودکان در شیراز تاکید کرد: خانواده‌ها با صبر و حوصله با کودکان رفتار و از ابتلای آنها به کرونا جلوگیری کنند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

چگونه استرس فرزندانمان را در ایام کرونایی کنترل کنیم؟

در دوران کرونا خانواده‌ها برای تعامل با فرزندان، با هم فیلم ببینند

راهکارهایی برای مدیریت ترس و اضطراب کودکان در دوران کرونا