کودکی که این اخلاق بد را داشته باشد موفق تر است!!

برخلاف تمام تصورات والدین، مطالعات اخیر ثابت می کند که دسته ای از بچه ها که دارای یک خصلت ناخوشایند و دوست نداشتنی هستند در آینده کودک موفق تری خواهند بود.

شاید شما فکر کنید که داشتن احساس خشونت به کودکان ممکن است در آینده منجر به احساس شکست کودکتان در هر زمینه گردد. اما نگران نباشید، براساس یک مطالعه منتشر شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا ، کودکانی که در دوران کودکی خود لج باز هستند ، در آینده فردی موفق خواهند شد و فرد موفق تری خواهند شد.
کودک موفق
نحوه مطالعه:این محققان کودکان بین ۸تا ۱۲ ساله را مورد مطالعه قرار دادند. محققان تمام ویژگی های شخصیتی کودکان را ارزیابی کردند. بعد از ۴۰ سال ، محققان ، کودکانی که در گذشته آنها را بررسی کرده بودند را، بررسی کردند.
نتیجه جالب است ، کودک لجباز در آینده موفق تر خواهد بود!!
این مطالعه نشان داد کودکانی که لج باز و شرور بودند ، در آینده نسبت به دیگر کودکان موفق تر و ثروتمندتر شدند.
خب ، فکر می کنید که چرا افرادی که در گذشته لجباز و شرور بودند این چنین در آینده خود موفق می شوند؟! این افراد در دوران مدرسه ، افرادی تلاشگر می شوند و همه ی هم کلاسیانشان را به چشم رقیب می بینند و برای جلو زدن از آنها تمام تلاش خود را بکار میگیرند . به هیچ وجه کودک خود را دسته کم نگیرید چرا که ممکن است فرزند شما یک رهبر نمونه شود.
چگونه با کودک لجباز خود برخورد کنیم تا در آینده فرد موفقی باشد؟
۱- به تمام حرف های کودکتان توجه کنید:
اجازه دهید تا کودکتان نطراتش را در میان بگذارد و هیچ گاه مانع بیان نظراتش نشوید. با فرزند خود به آرامی و در نهایت آرامش حرف بزنید و از هر دوستی به او نزدیک شوید.

۲- به آنها فشار نیاورید :

مجبور کردن یک کودک لجباز برای انجام کاری که او تمایلی برای انجام آن ندارد. سعی کنید با آنها ارتباط برقرار کنید.

۳- به کودکانتان گزینه های مختلفی برای انتخاب بدهید:

برای مثال می توانید به گفتن مستقیم اینکه کودکتان باید به اتاقش برود شما میتوانید گزینه هایی را با آن در میان بگذارید. برای مثال می توانید از او بپرسید که دوست دارد کدام داستان را برایش بخوانید.

۴- با کودک خود تبادل نظر داشته باشید:

گاهی اوقات مذاکره ی آرام میتواند بسیار تاثیر گذارتر باشد تا اینکه روش های دیگر را اجرا کنید. برای حل مشکلاتتان یک راه حل پیدا کنید.

۵- آرام باشید:

سعی کنید با کودکتان در نهایت آرامش صحبت کنید زیرا آرامش شما می تواند باعث ایجاد آرامش فرزندتان شود.

 

مرتبط:

رفتارها و ویژگی های شاخص والدین موفق در تربیت فرزندان

رسیدن به موفقیت با انجام ندادن چند کار ساده

تربیت مخصوص جلوگیری از عصبانیت در کودکان