نخستین روز جشنواره «فیلم کودک» چگونه گذشت

نخستین روز جشنواره «فیلم کودک» چگونه گذشت؟/ تجربه «برخط» بودن

 

نخستین روز جشنواره

 

اولین روز از سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان روز گذشته در حالی سپری شد که پخش آنلاین بخش‌های مختلف این رویداد،‌ تجربه‌ای متفاوت را برای مخاطبان و برگزارکنندگان رقم زد.

سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دیروز یکشنبه ۲۷ مهرماه با برگزاری آیین افتتاحیه، اکران دو فیلم سینمایی و برگزاری نشست‌های رسانه‌ای عوامل این دو فیلم در «خانه جشنواره» و برگزاری یک پنل مجازی در حوزه «تولید مشترک» رسماً آغاز به کار کرد.

مهمترین نکته در نخستین روز برگزاری جشنواره سی‌وسوم فیلم کودک، که پیش‌تر نیز کنجکاوی‌هایی درباره آن وجود داشت، کیفیت اجرایی شدن ایده برگزاری مجازی بخشی از برنامه‌ها این رویداد بود که در گام نخست می‌توان نمره قبولی برای آن در نظر گرفت.

در زمینه اکران آنلاین هر سه پلتفرم معرفی شده از سوی جشنواره، از صبح دیروز و طبق برنامه از پیش اعلام شده، فیلم‌هایی را در دسترس کاربران خود قرار دادند که همه افراد امکان خرید و تماشای این آثار در منزل را داشتند. ترکیب فیلم‌های عرضه شده در این بخش البته شامل فیلم‌های سینمایی قدیمی، آثار خارجی و فیلم‌های کوتاه می‌شود و فیلم‌های جدید داستانی سینمای ایران، قرار نیست اکران برخط داشته باشند. این آثار به‌صورت محدود در دو «خانه جشنواره» در تهران و اصفهان روی پرده خواهند رفت.

 

منبع: https://www.ghatreh.com

مرتبط:

جزئیات آیین افتتاحیه سی و سومین ایستگاه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان

شروع رسمی چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان

آغاز به کار جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از فردا