شروع رسمی چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان

در آیین افتتاحیه چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران اعلام شد که تاریخ اختتامیۀ این المپیاد به یکم آبان ماه موکول شده تا مربیان بتوانند ارتباطی بهتر با نوجوانانی که آیندۀ سینمای ایران هستند، داشته باشند.

علیرضا تابش، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در آیین افتتاحیه چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران که عصر امروز (یکشنبه_۲۷ مهرماه) در مرکز نوآوری صبای تهران برگزار و به صورت مجازی برای مخاطبان پخش شد، گفت: این المپیاد در شرایطی آغاز می‌شود که سبک برگزاری و ارتباط ما با صاحبان اصلی آن متفاوت است و مفتخرم که در این دوره مدیریتی، کاری متفاوت و جذاب برای استعدادیابی نوجوانان در حوزه سینما انجام خواهد شد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از بنیاد سینمایی فارابی، انجمن سینمای جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ابراز امیدواری کرد که در سالهای آینده، نهادهایی همچون آموزش و پرورش و فرهنگستان هنر با جشنواره فیلم کودک و نوجوان همراه و باعث شوند تا المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در بخش فرهنگ و ذوق هنری سینمای کشور ماندگار شود.

در ادامه آیین افتتاحیه المپیاد فیلمسازی نوجوانان، داوران المپیاد، مرضیه برومند، ایرج طهماسب و رسول صدرعاملی، در پیام هایی تصویری، با نوجوانان راه یافته به المپیاد صحبت کردند و از برنامه‌هایی که برای کارگاه‌های آموزشی دارند خبر دادند.

حبیب ایل بیگی، قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی و دبیر این دوره از المپیاد نیز در این مراسم با اشاره به استقبال خوب نوجوانان از المپیاد فیلمسازی گفت: امسال از ۸۴۲ اثر شامل ۴۰۳ فیلم کوتاه و ۴۳۹ ایده از ۲۴ استان به دبیرخانه المپیاد ارسال شده و این آمار نشانگر این است که به نسبت سال گذشته، استقبال بهتری را داشته ایم.

وی افزود: امسال بیشترین متقاضیان حضور در المپیاد فیلم سازی، از سه استان خراسان رضوی، اصفهان و همدان بودند که این آمار، آمار قابل تاملی است و در نهایت ۶۴ اثر شامل ۳۶ فیلم کوتاه و ۲۸ ایده از ۳۱ دختر و ۳۳ پسر نوجوان ایرانی برای شرکت در المپیاد انتخاب شد.

ایل بیگی ادامه داد: گروه‌های تشکیل شده از نوجوانان، از فردا (۲۸مهر ماه) با حضور اساتید و مربیان، آموزش را آغاز خواهند کرد تا در روز آخر از هر گروه یک ایده به بخش نهایی راه پیدا کند و توسط داوران بهترین و برترین‌ها انتخاب شوند.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، در خصوص برنامه‌های پیش رو برای نوجوانان راه یافته به المپیاد اظهار کرد: صبح ۲۸ مهر ماه از ساعت ۱۲در سه کلاس، به پرورش و گفت‌وگو راجع به ایدها پرداخته می‌شود و همچنین از ساعت ۴تا ۶ بعد از ظهر جلسه نقد و بررسی فیلم‌های راه یافته به این جشنواره با حضور یکی از منتقدان و فیلمسازان برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور سه داور از جمله مرضیه برومند، ایرج طهماسب و رسول صدر عاملی ایده‌ها و آثاری که از سوی ۶۴ نوجوان به جشنواره راه یافته داوری می‌کنند.

ایل بیگی خبر داد: تاریخ اختتامیه المپیاد به پنجشنبه یکم آبان ماه موکول شد تا اساتید و مربیان فرصت کافی برای تعامل با نوجوانان داشته باشند.

معرفی منتورها و پخش پیام ویدئویی رسول صدرعاملی، از دیگر بخش های افتتاحیۀ چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور بود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور